Tryg har sendt sit dialog-budget i konkurrence

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

3-4 bureauer er inviteret til dysten – heriblandt det eksisterende.

Et langvarigt samarbejde mellem Sepia og Tryg risikerer at slutte her i foråret. I hvert fald har forsikringskoncernen sendt sit dialogbudget i konkurrence.

“Siden jeg tiltrådte, har jeg arbejdet med at gennemgå vores markedsføring, og foreløbig har der været gennemført processer på massekommunikation, design og navn. Nu er tiden så kommet til vores dialog-markedsføring og CRM-aktiviteter, og her vil vi godt evaluere vores bureau-relationer, før vi går videre med processen. Det mener jeg er helt naturligt og på ingen måde udtryk for utilfredshed med det arbejde, der er lavet hidtil,” siger marketingdirektør Christian Bjerring.

Han fortæller, at 3-4 bureauer er inviteret til at levere oplysninger samt “nogle tanker om en given opgave”, som han formulerer det. Men Christian Bjerring vil ikke nævne navne på de deltagende – ud over at Sepia som den eksisterende samarbejdspartner er med.

Tryg søger at tænke mere og mere nordisk i sin markedsføring, og dette indgår også i overvejelserne om dialog-markedsføringen. Desuden indgår der også mere online i overvejelserne omkring Trygs dialogbureau.

“Det er dog ikke selve onlinebudgettet, der er med. Men der er en betydelig sammensmeltning mellem dialog og digital, og derfor er det naturligt, at online bliver inddraget mere i dialog-budgettet,” siger Christian Bjerring.

På selve onlinebudgettet har Tryg bl.a. samarbejdet med Creuna.