Af Peter Engholm 25@mail.dk

Bryggeriet parkerer ’Tuborg …gør livet lidt grønnere’ til fordel for ’Tuborg …selvfølgelig’. Kampagnen omfatter en række mærker og vil inddrage forbrugerne mere.

Wibroe, Duckert & Partners har skabt ikoniske kampagner for Tuborg, og den stærke kommunikation har været en del af Tuborgs historie og position som Danmarks bedst sælgende øl.

Tuborg har ikke været bleg for at bringe andre vendinger på banen, som danskerne kunne tage til sig – ’det er om’er’ og ’Ut af min kiosk’ – samtidig med, at ’Gør livet livet grønnere’ har været omdrejningspunktet.

Nu tager Tuborg-ejeren Carlsberg fat på dét, der betegnes som en ’omfattende reklamekampagne’, og som i hele 2017 vil have sloganet ’Tuborg …selvfølgelig’.

Ambitionen er i endnu højere grad at gøre Tuborg til hele Danmarks øl.

”Derfor ændrer vi fokus i retning af, at kampagnen skal omfavne vores fire største Tuborg mærker som er Grøn, Classic, Rå og Guld. Foruden selvfølgelig årstidsmærkerne som Julebryg, Påskebryg og Rød Tuborg,” siger Christian Sveigaard, der er marketingchef for Tuborg, til Finans.dk.

Bureauet bag opdateringen af Tuborg er uforandret Wibroe, Duckert & Partners, der i forbindelse med fremstødet bl.a. har udviklet en ny font, Tuborg Serif, som vil blive rullet bredt ud.

Før:

Efter:

Partners-ejer, Henrik Juul, siger til Finans.dk:

”Vi opgiver ikke ’Tuborg …gør livet lidt grønnere’, men med ’Tuborg …selvfølgelig’ vil vi inddrage forbrugerne mere. Vi håber, at de tager det til sig, for et slogan lever kun virkeligt, hvis det bliver brugt af dem, der elsker Tuborgs univers. Det skulle gerne komme til at indgå på samme måde, som ’det’ en ommer’ og andre reklamer har gjort det. Det skal signalere, at Tuborg er det oplagte valg.”

Kampagnen vil blive rullet ud på en lang række platforme og vil ifølge mediet også omfatte mobilspil.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club