Man har et standpunkt til man har et nyt, sagde hedengangne statsminister Jens Otto Krag. Og det kan man så i princippet også sige om Tulip.
For godt to år siden sagde selskabets category manager, Mads Aagaard Jensen, at man normalt helst ikke vil lægge to brands hos samme bureau, fordi man var bange for at få et A og et B budget. Udtalelsen faldt i forbindelse med, at Halbye Kaag JWT fik budgettet for Steff Houlberg. Bureauet havde i forvejen Gøl pølser.
Siden har bureauet også fået Den Grønne Slagter og opgaven at markedsføre en nyudvikling af pølsevognene.
Og nu kan Halbye Kaag så også skrive Mou supper på kundelisten. Et budget der indtil 2009 lå hos Scanad, men siden har været bureauløst.
“Jeg har tidligere haft erfaring med at vi ikke har fået samme strategiske og kreative oplæg hvis vi lå hos samme bureau med flere mærker. Halbye har bevist, at de kan håndtere dette og leverer på et højt niveau på alle mærker – så jeg har ingen betænkeligheder ved at få den strategiske og kreative platform udviklet hos Halbye,” siger Mads Aagaard Jensen.
Så sent som i aftes kunne man se reklamefilm for Mou inden for den oprindelige platform, og Mads Aagaard Jensen siger da også, at man har haft en god platform med nogle film der har testet rigtig fint.
“Men de er ved at være lidt slidte og derfor bruger vi lejligheden til at se, hvordan vi kan blive endnu stærkere i vores kommunikation og pleje og dyrke Mou så vi fortsat har Danmarks største og stærkeste suppe mærke,” siger Mads Aagaard Jensen.
Vurderingen er, at mærket gennem de seneste år har været i fremgang. Men i stedet for at sigte efter at beskytte vundet territorium, ønsker Tulip at fastholde det positive momentum og udbygge lederskabet i kategorien.
“Det er endnu et brand med en interessant historie og en tilgang til produkterne, som er baseret på en respekt for både råvarer og tilberedning. Men det er også et brand, der har forudsætninger for at nyde både større opmærksomhed og involvering fra forbrugerne. Og et brand der i endnu højere grad kan drive markedet”, siger Thomas Thorstholm, adm. dir. i Halbye Kaag JWT.
Det samlede hold er allerede nu i gang med at udvikle den fremadrettede strategiske platform for Mou, der kommer til at få betydning på tværs af kommunikationskanaler og kontaktpunkter.