Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Ny organisation decentraliserer marketing, og efter 8 år i ledelsen har Karen Østergaard valgt at stoppe.

Efter otte år som marketingdirektør for Tulip er Karen Østergaard stoppet. Det sker i forbindelse med en større organisationsændring i selskabet, som er ved at blive implementeret.

Den nye struktur betyder for marketing, at man ikke mere skal have en central afdeling, der arbejder fra hovedkontoret og ud.

Karen Østergaard havde titel af Vice President Innovation & Marketing og sad i selskabets øverste ledelse. Den rolle forsvinder og koncernen har defineret en række centrale markeder. Fremover vil direktørerne for de enkelte områder have ansvar for både salg og marketing.

“Hensigten er at sikre, at marketing i endnu højere grad understøtter de konkrete salgsorganisationer med langt større fokus på de områder, hvor forbrugerne og kunderne træffer deres beslutninger. Blandt andet bliver produktudvikling integreret i kategorierne frem for som tidligere en selvstændig enhed, hvilket skal øge fokus og ikke mindst time to market,” siger kommunikationsansvarlig, Michael Ravn.

Han tilføjer, at det hele er meget nyt – den nye struktur blev meldt ud i november – og man er lige nu i gang med at implementere den nye struktur. Derfor er det ikke muligt at blive helt konkret på, hvem der får ansvar for hvad.

“Der skal findes en ny Marketing & Innovation Director til det danske marked, som kommer til at referere til en ligeledes ny Vice President for det danske marked. I denne nye struktur lykkedes det ikke at finde fælles fodslag om en rolle til Karen Østergaard, som derfor har forladt selskabet efter en otteårig og meget imponerende indsats,” siger Michael Ravn.

Karen Østergaard kom til Tulip i 2009 efter en lang karriere hos Ogilvy, hvor hun de sidste 9 år stod i spidsen for bureauet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club