Af Peter Engholm 25@mail.dk

I en konkurrence med i alt fire mediabureauer blev Tulips hidtidige bureau, PHD, udfordret. Og nu er IUM valgt til at tilføre slagterikoncernen ny viden.

Hvis “nye koste fejer bedst”, så er holdet i og omkring Tulips markedsføring et regulært fejemaskine-vidunder. Karen Østergaard tiltrådte i forgårs som marketingdirektør i Tulip, og IUM er netop blevet officielt valgt som koncernens nye mediabureau. Det meddeler Tulips media manager, Susanne Meldgaard, der selv kom til i september.

I sommer udskrev Tulip en bureaukonkurrence, da tiden var inde til at gennemgå partnerskaber på leverandørsiden. PHD, der har været Tulips mediabureau i fem år, var ifølge Bureaubiz’ oplysninger oppe imod Mediacom, Mediaedge:cia og IUM.

Daværende marketingdirektør, Henning Carlsen, tilskrev PHD en stor del af æren for at have hævet Tulips marketingindsats. Men med nye interne kræfter hos Tulip var tavlen visket ren i konkurerncens slutspurt, og her vandt IUM.

“IUM var rent strategisk gode – det samme var deres analyse og baggrundsviden. De leverede et grundigt oplæg og kendte i den grad vores produkter … og så havde de gode priser,” siger Susanne Meldgaard om Tulips nye mediabureau.

Og hvad skal I så bruge IUM til – business as usual eller helt nye sager?

“Der kommer hele tiden nye ting til i Tulip, men det er ikke på den baggrund, at vi har valgt mediabureau. Selv om vi kan mange ting selv, så har vi brug for en sparringspartner. Gennem øget tilbagemelding skal vores bureau kunne tilføre os ny inspiration og ny viden,” siger Susanne Meldgaard.

Hos PHD ønsker adm. direktør Morten Kristensen Tulip tillykke og siger tak for fem gode år.

“Vi har været glade for det samarbejde, vi har haft, og de resultater, vi har opnået sammen, herunder en Rambuk i 2008,” siger Morten Kristensen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club