De sidste par år har Det Kroatiske Turistråd samarbejdet med pr-bureauet Related i Vejle, men har nu efter en pitch valgt Ehrenberg Kommunikation som leadbureau.
Samarbejdet betyder, at Ehrenberg skal stå for PR, kommunikation og relationer med rejsebranchen i både Danmark, Sverige, Norge og Finland.
I Finland bliver det med Cocomms som partnerbureau.
Direktør i Ehrenberg Kommunikation, Allan Sonne Sørensen, løfter lidt af sløret for, hvordan opgaven skal gribes an:
”Som turistdestination er det alfa og omega, at man er i stand til at formidle sine budskaber troværdigt og involverende til sine potentielle gæster. Det kræver i højeste grad, at man tænker i helheder og i integreret kommunikation, så strategien og brandpositionen udvikles og eksekveres på tværs af kanaler, kampagner og medier”.
Allan Sonne Sørensen fortæller endvidere, at bureauet kommer til at køre med én Key Account i Danmark og nationale markedsspecialister på de enkelte lande.
Ehrenberg har kontorer i Danmark, Sverige Norge og Tyskland med i alt 20 ansatte. Kunderne omfatter blandt andre Scandlines, Mols-Linien, VisitAarhus og SalzburgerLand.