Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk

Fem reklamefilm fra 2016 har fanget TV 2 Zulus brugere i en sådan grad, at de fem nu skal dyste om at blive 'Årets Reklamefilm' ved de årlige Adwars.

TV 2 Zulus brugere har talt og har stemt fem reklamefilm videre til finalen og titlen ’Årets Reklamefilm’ ved den årlige reklameprisuddeling Adwars.

I alt 124 indsendte bidrag fra 44 bureauer er på to uger kogt ned til en shortliste med fem film, som brugerne nu skal rangliste via www.adwars.tv2.dk. For den ulejlighed har de mulighed for at vinde en plads ombord på Oslofærgen til optagelserne af Zulu Awards-showet, som Adwars er en del af.

Flere af de udvalgte reklamefilm taler for en større sag, hvilket også afspejles i de kommentarer, som brugerne i år som noget nyt har haft mulighed for at knytte til deres stemme. Hvor mange af de indtil videre 450 afgivne kommentarer ifølge folkene bag Adwars er ”zulu’ske” i tonen og med ris, ros og kommentarer til koncept, plot og idé, er der også mere alvorlige kommentarer iblandt.

Robert/Boisen & Like-minded har tilsyneladende ramt noget hos Zulu-brugerne, og bureauet er repræsenteret på shortlisten med reklamefilm for to forskellige annoncører, nemlig Tryg og Børnefonden.

De øvrige tre finalefilm kommer fra MediaCom Beyond Advertising og Entrance og Volkswagen, Sunrise og Hjerteforeningen samt fra Advice og The Woerks og Os der elsker film.

Vinderen får foruden titlen og en statuette, en kampagne på TV 2’s platforme til en værdi af 750.000 kr. Afsløringen falder i forbindelse med Zulu Awards, som vises søndag den 5. februar.

Du kan se de fem finalefilm herunder.

https://www.youtube.com/watch?v=kVSfENY36es

Pakkeboksen af MediaCom Beyond Advertising og Entrance for Volkswagen

 

Smadremandens Førstehjælp! af Sunrise for Hjerteforeningen

 

Har du reddet liv uden at vide det? af Robert/Boisen & Like-minded for Tryg

 

Ulovlig streaming har konsekvenser af Advice og The Woerks for Os der elsker film

 

Hvornår er man gammel nok? af Robert/Boisen & Like-minded for Børnefonden

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club