Af Peter Engholm, journalist
clio entertainment

Clio Entertainment hylder fem forskellige TV 2-kampagner ved den godt 50 år gamle award.

En prisuddeling kan hylde det skalérbare – og også selv være det: Clio er således ikke kun Clio Awards, men også både Health, Music, Sports og Entertainment … samt Clio Cannabis Awards, lanceret i 2019 for fejre kreatørerne af cannabis-marketing og -kommunikation.

For et par måneder siden vandt TV 2 tre priser ved Clio Sports – 2 sølv og 1 bronze for Wimbledon-kampagnen ”Streakers’ Paradise”.

Nu har Clio Entertainment netop offentliggjort sin vinderliste, og her optræder TV 2 hele ni gange – med 5 sølv og 4 bronze.

Streaker’s Paradise vinder 2 sølv på ny. Også Stop Hadbeskeder vinder dobbelt-sølv og derudover en bronze. Begge kampagner blev også belønnet ved årets True Awards.

Dertil kommer sølv til kampagnen for Halloween og bronze til X Factor og Vild med Dans.

”Det er kæmpe stort for os, da vi er aldrig kommet hjem med så mange priser før til Clio Entertainment,” siger Mette Kruse, der er Creative Manager i TV 2 Creative.

Clio Entertainment er the original and definitive celebration of creativity in the entertainment business, lanceret af The Hollywood Reporter i 1971 og er i dag en anerkendelse af det ypperste inden for marketing og kommunikation på tværs af film, tv, live underholdning og gaming.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club