Bureaubranchen har alle dage været god til at hylde sig selv. Nu overlader TV 2 – nok engang – dette job til brugerne.
Det sker med prisen ”Adwars – seernes reklame”, hvor bureauerne uploader deres film, hvorefter brugerne rater deres favoritter og eventuelt deler med andre på de sociale medier.
”Sidste år lancerede TV 2 en ny udgave af en publikumspris. Adwars skulle bringe bureaubranchen tættere på seerne, og initiativet blev godt modtaget: brugerne gav deres mening om 75 film fra 18 forskellige bureauer,” siger Jacob Fischer-Nielsen, der er chef for Kommercielle Partnerskaber på TV 2.
TV 2 har i forbindelse med Adwars’ andet år allieret sig med Bureaubiz, som løbende følger aktiviteterne i prisen.
Bureauer kan uploade film fra i dag på http://adwars.tv2.dk. Og fra den 7. marts træder juryen – altså brugerne – til og giver deres besyv med.
”Vi har finpudset Adwars, så brugeroplevelsen bliver mere engagerende. Samtidig vil vi gå meget mere i dybden med brugernes bedømmelse af filmene gennem en række flere spørgsmål. Herudover har vi gjort det lettere for bureauerne at deltage – bl.a. via et startkit til at aktivere kundens egen fanbase,” siger Jacob Fischer-Nielsen.
Og begyndelsen af april afsløres shortlisten bestående af de fem film med bedst rating. Disse film vil blive vist i et særligt Guldbreak i forbindelse med Zulu Awards 2016, der finder sted den 7. april.
Vinderen får tv-kampagne til en værdi af 750.000 kr. til afvikling på tværs af TV 2s platforme.
Sidste år bestod finalefeltet af Kims, Tuborg, Interflora, McDonald’s og L’easy – ved Partners (nomineret to gange), Brandhouse, DDB og Nørgård Mikkelsen. Her kan du (gen)se de fem film.
Og 2015-vinderen blev Den Hemmelige Søn – fra Kims og Partners.