Tv-udbyderen Boxer har i en årrække brugt Sunrise og markedsført sig på langt større valgfrihed og fleksibilitet end konkurrenterne.
I en helt ny kampagne er det dog Bates Y&R, der har stået for udviklingen, men det er ikke lig med et bureauskift.
“Ind imellem oplever man, at bureauer kommer forbi. Det gjorde Bates også. De havde tænkt sig om, havde nogle kvalificerede indspark til os, og så bliver man lukket ind,” siger Boxers CMO, Philip Philipson og fortsætter:
“Det var ikke sådan, at de havde ideen med under armen, men deres tilgang betød, at vi lukkede mere op og fik en god diskussion, der førte til, at ideen tog form og blev interessant for os at købe ind på.”
Philip Philipson er klar over, at Bates’ dagsorden muligvis har været et ønske om at flytte Boxer til bureauet. Men han understreger, at der ikke er blevet tale om et bureauskift. Sunrise er fortsat Boxers faste samarbejdspartner.
Sofa som kommunikation
Den aktuelle kampagne er en social media og pr-kampagne (med Radius som pr-bureau), der er bygget op om en sofa, der er designet af Isabel Ahm. Boxer har støttet hende i starten, men det er op til hende selv at få den i produktion.
Sofaen rummer nogle features, der er rettet mod de mange forskellige måder, man i dag ser tv på, og så kan den konfigureres på mange forskellige måder alt efter smag og behag.
På denne måde ligger den i direkte forlængelse af Boxers koncept. Man kan i princippet sige, at de sælger tv-pakker lige som alle andre – fleksibiliteten i forhold til at sammen sætte pakkerne, som man selv vil er bare en hel del større end hos konkurrenterne.
“Vi har ikke ændret på vores tilgang til markedet. sofaen og denne kampagne er en vej til at komme ud i nogle andre medier og få en taletid i andre sammenhænge end vi normalt får med vores kampagner,” siger Philip Philipson.