Tvillingehumor skal styrke Twix-brandet

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Chokolade-brandet fylder en café med tvillingepar og optager med skjult kamera. Se filmen her.

Twix kommer, som de fleste ved, i en pakke med to identiske chokolade-barer. Dette, krydret med humor og et glimt i øjet, er en indarbejdet del af Twix’ DNA i den globalt udviklede kommunikation.

Nu har Twix i Norden sammen med social marketing bureauet Patchwork benyttet samme ingredienser i udviklingen af en regional kampagne, der skal engagere forbrugerne i Danmark, Sverige og Finland.

Målsætningen med kampagnen, som løber hen over hele 2016, er at sikre en top-of-mind placering hos forbrugerne samtidig med, at man ønsker at bygge bro til den internationale brand-platform, hvor humor og brandets indbyggede ‘dobbelthed’ spiller en stor rolle.

Den første kampagneaktivitet er en ‘skjult-kamera’ film med titlen ‘Coffee with a Twix – Twice as good ’. Filmen er instrueret af Sigurd Bæk og produceret af Moland Film.

“Vi fyldte en café med tvillingepar, der med synkrone bevægelser skabte et syret univers for de intetanende cafégæster, der trådte ind af døren. Twix brandets underfundige humor og dobbelthed bliver med andre ord levende for seerne af filmen, der som en flue på væggen, kan følge med i cafégæsterne åbenlyse undren,” siger Client Manager fra Patchwork, Nadia Zinck Thiesen.

Distributionsstrategien for videoen er primært baseret på Facebook video ads samt nogle PR og influencer-samarbejder i de tre markeder.

Patchwork forventer at filmen bliver set på af mere end en million mennesker i de tre lande henover den næste periode og vil bakke den op med en content strategi, der løbende udvikler sig mod en tilpasning til Twix’ internationale univers.