Når en dansk start-up går i markedet efter påske, er det med en helt ny positionering, der har ændret selve virksomhedens formål og ydelser.
Matter, som start-up’en hedder, har fået hjælp til positioneringen af Twenty Agency med Thomas Bjerg og Farah Dib i spidsen, et bureau, der selv ikke har lang tid på bagen.
Matter er blevet repositioneret fra et selskab, der sælger bæredygtige pensioner til forbrugere til at blive et selskab, der sælger værktøjer til finanssektoren. Værktøjer, der skal hjælpe med at investere bæredygtigt.
I denne uge lancerer man den nye positionering med en ny hjemmeside, en ny identitet og en ny tagline.
”Vores nye tagline opsummerer vores nye brand: Capital worth more. Det handler om, at kommunikere at man får mere end bare penge, når man investerer, man kan også fremme den grønne agenda”, siger COO i Matter, Emil Fuglsang og fortsætter:
”Vi har samtidig lavet en pivotering fra B2C til B2B, hvor gik fra at tilbyde bæredygtige pensioner til nu at tilbyde værktøjer til finanssektoren. Det er software til banker og pensionsselskaber, der kan hjælpe dem med at investere mere bæredygtigt, og den proces har Twenty Agency hjulpet os med.”
Twenty Agency har også hjulpet med, hvordan dialogen til markedet skal foregå, fortæller Emil Fuglsang:
”De har hjulpet med at fokusere på, hvordan vi skal i dialog med interessenter som NGO’er, journalister samt kunder. Det betyder, at vi ikke taler om teknik, men forsøger at give brandet en mere empatisk tone of voice, og at tale om bæredygtige investeringer, så det er nemt at forholde sig til.”
Den amerikanske børs, Nasdaq, investerede i efteråret i Matter, og med kunder i både Europa, Nordamerika og Asien, bliver den nye brandplatform global.