Typehus-firma satser på dialog på Facebook. Og får det

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Men ikke nødvendigvis positive kommentarer. Kalmar-huse har lavet en film, der kun distribueres på Facebook. Målet er dialog – og de får reaktioner.

Hensigten er klar. Kalmar-huse vil gøre op med den prisorienterede tilgang i byggebranchen, og det skal en ny film hjælpe med.

Samtidig vil man have dialog om, hvad der skaber livsglæde, og derfor har man valgt kun at distribuere filmen på Facebook.

Det er da også lykkedes at få en reaktion. Filmen har fået over 100.000 visninger og en række kommentarer. Men kigger man nærmere på indholdet (se mere her), så får Kalmar-huse hug for filmen, der grundlæggende rummer en historie om et ældre ægtepar, der savner deres børn og børnebørn. Og det hjælper et nyt sommerhus på.

De negative kommentarer får dog ikke Kalmar-huse til at fortryde.

”Vi ser kommentarerne således, at de viser, at vi trykker på den rigtige knap. Vi får reaktioner fra folk, vi gerne vil have reaktioner fra, og det giver os en ekstra chance for at komme i dialog,” siger Heidi Kodal, der er free-lance marketing-koordinator for Kalmar-huse.

Ud over hende har holdet bag udviklingen været Jesper Koch, der er neuro marketing specialist, og har skrevet manus samt instrueret filmen, samt socialmedia specialisten, Hans Tosti. Desuden har Isofilm været med hele vejen.

”Det er i den tredje alder, man har muligheden for at tage livet op til revision og fylde det med alt det, der gør én glad. Og hos Kalmar-huse vil vi gerne bidrage med det hus, der kan rumme alt det – og meget mere,” siger Hans Martin Jessen, der er adm. direktør hos Kalmar-huse.