Af Peter Engholm 25@mail.dk

Sunrise og Gorm Larsen spytter blod: Boxer TV rammer størstedelen af Jylland og Fyn ni måneder før udmeldt.

Her er et marked, der i hvert fald ikke rammes af annonce-nedgang i 2009: Annoncering for tv-udbydere. Og noget tyder på, at vi allerede i årets sidste uger kommer til at se seriøs optakt til slagsmålet, for i dag offentliggjorde Boxer TV, at det digitale tv-signal får premiere i Jylland og på Fyn allerede 1. februar – og ikke som hidtil annonceret 1. november.

“Vi er forud for planen. Det er gode nyheder for forbrugerne, og dårlige nyheder for vores konkurrenter … der sidder her på 3. række”, sagde Boxer TVs adm. direktør, Steen Ulf Jensen, ved dagens pressemøde.

Herefter nævnte han dem ved navn – YouSee, Canal Digital og Viasat – da Boxer TV satte kanaler og priser på sin midliertidige Vest Pakke: Ni betalingskanaler – 4 fra TV 2, 3 fra SBS samt Discovery og Animal Planet – til 184 kr. om måneden. Konkurrenterne skal enten have meget mere for mindst det samme, eller lidt mindre for meget mindre – var Boxer TVs budskab, som nu skal spredes.

“Vores konkurrenter er i reklameblokken på TV 2 og søger at suge markedet for kunder. Ikke så underligt. Nu skal vi så gøre opmærksom på os selv over for forbrugerne. Og det vil ske med Robert, der er en kändis i Sverige”, siger Steen Ulf Jensen om den tegnede maskot.

Boxer TVs dækning i størstedelen af Jylland og Fyn svarer til 40 pct. af markedet, og det stiller andre krav til markedsføringen sammenlignet med den oprindelige plan, hvor man gik landsdækkende ud 1. november.

“Over for nogle skal vi sælge, og over for andre skal vi i første omgang blot gøre opmærksom på vores eksistens,” siger Steen Ulf Jensen

Altså en markedsføring, hvor man spurter med det ene ben og tripper med det andet?

“Ja, det bliver en udfordring,” konstaterer Steen Ulf Jensen.

Hvornår går I ud?

“Ganske snart …”, smiler Steen Ulf Jensen.

Men med 40 pct. dækning giver det næppe mening at gå landsdækkende ud – som konkurrenterne gør det – men snarere køre regionalt …

“Ja, det er rigtigt ræssoneret”, siger Steen Ulf Jensen.

Markedsføringsplanerne er fremrykket en kende – sidder jeres bureauer, Sunrise og Gorm Larsen, og spytter blod nu?

“Ja, det går jeg ud fra”, siger Steen Ulf Jensen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club