UEFA vælger dansk bureau

peng

Et sponsor-bureau bliver nordisk nøgle for virksomheder, der vil pleje deres relationer med en tur til næste sommers EM i fodbold.

Fire pct. af billetterne til næste sommers EM-slutrunde i fodbold, i Polen og Ukraine, er forbeholdt det såkaldte Club Prestige-program under det europæiske fodboldforbund, UEFA.

Og dette skal det danske sponsor marketing bureau, SponsorPeople, håndtere i Skandinavien.

UEFA har udpeget SponsorPeople som Authorised Sales Agent, og det betyder, at bureauet repræsenterer den eneste hospitality, der udbydes på de otte EM-stadioner.

UEFA forventer interesse fra mange forskellige brancher i Skandinavien – en forventning, der tager “udgangspunkt i værtslandenes kommercielle relationer til Skandinavien”, i dette tilfælde nok mest Danmark og Sverige, der i modsætning til Norge har kvalificeret sig til slutrunden. Dertil kommer den korte geografiske afstand til Polen og Ukraine.

Åbningskampen ved EM finder sted i Warszawa den 8. juni, mens finalen bliver spillet i Kiev den 1. juli – og Club Prestige inkluderer, ifølge SponsorPeople, “de bedste pladser til rådighed på stadion, førsteklasses catering og særlig underholdning før og efter hver enkelt kamp”.

“Vi er selvfølgelig stolte over UEFAs tillid til – og anerkendelse af – vores virksomhed. Vi skal markedsføre det mest ambitiøse og eksklusive setup UEFA EURO 2012 har til rådighed, og det gør, at en bred vifte af virksomheder får mulighed for at pleje deres relationer i enestående omgivelser med en intens atmosfære,” siger Thomas Klærke, SponsorPeoples adm. direktør.