Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

I sidste uge gik Skat til filmen i kampen mod sort arbejde. I denne uge følger en ny film – og et nyt bureau – fra Skat, denne gang om biler og motorcykler.

Mantra stod bag sidste uges film – og kampagne – fra Skat om sort arbejde. Nu lanceres et digitalt tiltag, hvor private selv kan omregistrere bil og motorcykel.

Det sker med kampagnefilm udarbejdet af det strategiske film- og designbureau, Umano.

Det seneste halve år har 1.600 bilforhandlere over hele landet stået for foreløbig 75 pct. af de ekspeditioner, som Skat tidligere tog sig af – og nu følger muligheden så for private.

”Det er en fordel for både sælger og køber af en brugt bil, at den nye ejer kan omregistrere bilen, så snart handlen går igennem. Nu kan køberen spare turen til den nærmeste af Skats nummerpladeekspedition,” siger fagdirektør i Skat, Kristian Vengsgaard.

Umano har ikke bare samarbejdserfaring med Skat, men også med at formidle digitale tiltag.

”Tidligere på året producerede vi kampagnefilmen ”digital indberetning for selvstændige erhvervsdrivende” for Skat. Et arbejde, der blev rigtig godt modtaget, og hvor vi skabte en filmidentitet, som vi har videreført i den nye kampagnefilm. Filmidentiteten understøtter Skats nuværende og eksisterende designidentitet og indeholder egen komponeret lyd, speak og relativ kraftig farvemætning,” siger Hans Peter Kirkegaard, adm. direktør i Umano, i en pressemeddelse.

Skats forventning er, at minimum 100.000 private hvert år vil benytte sig af muligheden for at omregistrere på nettet.

Se den nye kampagnefilm her

Kommentarer

  1. Dejlig film. Vi mangler i den grad film med kraftig farvemætning og egen komponeret lyd.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club