Nokia har netop lanceret de førte telefoner, hvor selskabet bygger på Windows Phone platformen, og det er en lancering, hvor vigtigheden næppe kan underdrives for den pressede finske mobil-producent.
Derfor vil den nye telefon, som går under navnet Nokia Lumia 800, blive lanceret med Nokias største kampagne nogensinde.
Det fortæller svenske Resume.
Vigtigheden til trods har Nokia valgt et ukendt engelsk bureau til at udforme den nye kampagne (se filmen her). Der er tale om Inferno Group.
Med valget bekræfter Nokia en tendens, som man også oplevede, da Carlsberg i foråret præsenterede sin første og største globale satsning nogensinde. I stedet for at gå til et af de store globale netværk lagde man opgaven hos det mindre og ligeledes ukendte engelske bureau, Fold7.
Det kræver ikke mere størrelse at få de helt store globale opgaver. Med 40 mand er Fold7 ikke større end mange danske bureauer.
Nokias kampagne rulles ud i Europa først, mens USA kommer på til næste år.
Målgruppen er 25-årige og Nokias engelske markedschef, John Nichols, håber, at folk vil opfatte Nokia som cool.
“Folk kommer til at sige ‘wow, jeg kan ikke tro, at det her er Nokia’. Den nye kampagne kommer til at overraske og more folk,” siger John Nichols til Resume.