Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Organisationsændring fik ham til at sige sit job op.

Små tre år kom Ulrik Bülow til at bestride chefposten hos Synoptik.

Kæden ejes af Pearl Europe, og her har man besluttet at ændre organisationen, således, at de Synoptik-ejede norske selskaber, Brilleland og Interoptik fremover skal referere direkte til hovedkontoret. Hidtil har de norske selskaber været en del af den samlede skandinaviske organisation under Ulrik Bülow.

Det har fået ham til at sige sit job op.

“Den norske division skal nu rapportere direkte til Pearl Europe, og dermed er mit job blevet reduceret. Det har så fået mig til at sige, at jeg søger nye udfordringer uden for Synoptik”, siger Ulrik Bülow til Børsen.

Før Synoptik var han direktør i turistorganisationen Visitdenmark, hvortil han kom efter en længere tid som øverste chef for Sonofon. Det var med ham som chef, man oplevede Sonofon lancere Polle fra Snave, der formentlig er den første reklamekampagne i verden, der udviklede sig til en spillefilm.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club