Umwelt bag ambitiøs ny kampagne til Georg Jensen

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Det danske luksus-brand satser nyt op til årets julehandel: At få kunderne til at bruge mere tid på brandet via en filmisk oplevelse.

Julehandlen står for døren – eller når man er et globalt brand: Årets største holiday season.

Det betyder et stort salg af gaver – og for et brand som Georg Jensen er det selvsagt lig med en vigtig periode. Det kræver markedsføring, og her satser Georg Jensen helt nyt i år.

Det sker i et samarbejde med Umwelt, som har tilrettelagt en digital satsning, hvor det centrale element er en ambitiøs film. Traileren er her:

”Det er selvfølgelig helt centralt, at der præsenteres produkter. Det har man tidligere gjort mere traditionelt gennem bl.a. annoncer, men i år har vi tilrettelagt en mere moderne markedsføring, hvor vi søger at få kunderne til at bruge mere tid på brandet gennem en kombination af en filmisk og en digital oplevelse,” siger Martin Michael Hansen.

Den 3 min. lange film er centrum på sitet, og rummer interaktive elementer, hvor man tre gange kan vælge en gave, som påvirker handlingen. Samtidig kan man synce med sin mobiltelefon, hvilket betyder, at man får præsenteret mange flere produkter på telefonen, mens filmen afspiller.

”Ud over at øge den tid, som kunderne bruger på brandet, så er dette også en markedsføring, der tager sigte på at henvende sig til nogle yngre målgrupper,” siger Martin Michael Hansen.

Der er tale om en global og bredt tænkt markedsføring. Georg Jensen er godt nok et high-end brand, men man tilbyder ikke kun de meget dyre produkter – målgruppen kan defineres som kvalitetsbevidste forbrugere, og derfor er sigtet bredt.

Sitet bliver markedsført gennem en række mere traditionelle kanaler som bannere, outdoor, enkelte annoncer – samt et samarbejde med BeOn.

Sitet kan ses her

Krediteringsliste:

  • Agency: Umwelt Copenhagen
  • Production: B-Reel Films Stockholm
  • Creative Direction: Neal Drasbeck, Lise Stubkjær
  • Client Service: Martin Michael Hansen
  • Technical Direction: Ralf Sohl, Esben Sohl
  • Producer: Lucinda Enevold Herforth
  • Director: Magnus Härdner
  • Producer: Lina Ehrenpreis
  • DOP: Hannes Isaksson
  • Editor: Nils Andersson
  • Composer: Daniel Björkman