Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureauet kunne glad skrive en ny kunde på listen sidste sommer. Men så skete der en fusion og det førte til en bureaukonkurrence.

Slutresultatet blev godt – måske endda bedre – men forinden lå der givet en vis ærgrelse hos Umwelt.

Bureauet kunne sidste sommer skrive Akademikernes A-kasse (AAK) på kundelisten. Men så fusionerede AAK med Ingeniørernes A-kasse (IAK), og det førte til at der blev udskrevet en bureaukonkurrence med deltagelse af tre bureauer. IAK havde ikke noget bureausamarbejde.

Den er nu afgjort, og Umwelt kan glæde sig over at have vundet. Så nu har man i stedet Danmarks 4. største A-kasse med 180.000 medlemmer som kunde.

A-kasser er et konkurrenceudsat område, hvor der kæmpes om medlemmerne, men nu er opgaven blevet udvidet. Der skal defineres en ny markedsposition og ny kommunikationsplatform, hvor en del af opgaven er at definere positionen med navn, payoff og kommunikation – helt ned i taktisk kommunikation.

“For den nye a-kasse har det været vigtigt ikke at blive fortolket som en almindelig A-kasse. Man vil skille sig ud fra mængden – for man er ikke som de andre bare en del af ’systemet’. Ud over at blive Danmarks 4. største, så bliver den nye forening Danmarks suverænt største a-kasse for højtuddannede. Så meget desto vigtigere er det at stå ud fra mængden, og man ønsker at sætte en agenda, og man ønsker at træde ud af den gængse opfattelse af, hvad en A-kasse står for.” siger adm. dir. Steen Søndergaard.

Fusionen får effekt fra 1. juli og i perioden op til offentliggøres det nye navn. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club