Uncle Grey fortsætter den gode stime i Cannes

Peter Engholm
25@mail.dk

Tirsdag bød på yderligere 7 danske nomineringer, fordelt på 4 bureauer. Flest til UncleGrey, der nu er oppe på 10 i alt. Ingen af de mange danske shortlister er vekslet til løver – endnu.

Cannes Lions har, på shortliste-niveau, været en regulær optur for UncleGrey, der gik ind til tirsdagen med 7 nomineringer i favnen – for herefter at få føjet 3 til.

Dagens høst var for The Liberation for Only – en case, der nu har næsten lige så mange shortliste-placeringer, som danske bureauer fik i alt ved sidste års Cannes Lions.

Tre juryer offentliggjorde shortlister: Cyber, Design og Radio. Og de danske nomineringer er:

Cyber

  • The Liberation – Only – UncleGrey (retail e-commerce)
  • The Liberation – Only – UncleGrey (photo)
  • The Liberation – Only – UncleGrey (interface & navigation)
  • The Generous Store – Anthon Berg – Robert/Boisen & Like-minded (community app.)
  • The Generous Store – Anthon Berg – Robert/Boisen & Like-minded (viral)

Design

  • Playtype Promotion – Playtype by e-Types – e-Types (self promotion)
  • Tempt cider – Royal Unibrew – DDB

I Radio kom ingen danske arbejder på shortlisten.

Indtil videre er 27 danske shortlister kommet på shortlisten, og det er i sig selv en flot præstation. Små 10 pct. af alle indsendelser bliver shortlistet, så her har Danmark overgået snittet.

Bureaulisten, med 11 offentliggjorte shortlister ud af i alt 15, ser således ud:

  • 10 UncleGrey
  • 4 Robert/Boisen & Like-minded
  • 3 Hello Monday
  • 2 DDB
  • 2 Ogilvy
  • 1 BBDO
  • 1 DialoguePeople/NetPeople
  • 1 e-Types
  • 1 Halbye Kaag JWT
  • 1 Inkognito
  • 1 OMD

 



Få tweets fra Cannes på #Cannesbiz og kommentèr gerne