Cannes Lions har, på shortliste-niveau, været en regulær optur for UncleGrey, der gik ind til tirsdagen med 7 nomineringer i favnen – for herefter at få føjet 3 til.
Dagens høst var for The Liberation for Only – en case, der nu har næsten lige så mange shortliste-placeringer, som danske bureauer fik i alt ved sidste års Cannes Lions.
Tre juryer offentliggjorde shortlister: Cyber, Design og Radio. Og de danske nomineringer er:
Cyber
- The Liberation – Only – UncleGrey (retail e-commerce)
- The Liberation – Only – UncleGrey (photo)
- The Liberation – Only – UncleGrey (interface & navigation)
- The Generous Store – Anthon Berg – Robert/Boisen & Like-minded (community app.)
- The Generous Store – Anthon Berg – Robert/Boisen & Like-minded (viral)
Design
- Playtype Promotion – Playtype by e-Types – e-Types (self promotion)
- Tempt cider – Royal Unibrew – DDB
I Radio kom ingen danske arbejder på shortlisten.
Indtil videre er 27 danske shortlister kommet på shortlisten, og det er i sig selv en flot præstation. Små 10 pct. af alle indsendelser bliver shortlistet, så her har Danmark overgået snittet.
Bureaulisten, med 11 offentliggjorte shortlister ud af i alt 15, ser således ud:
- 10 UncleGrey
- 4 Robert/Boisen & Like-minded
- 3 Hello Monday
- 2 DDB
- 2 Ogilvy
- 1 BBDO
- 1 DialoguePeople/NetPeople
- 1 e-Types
- 1 Halbye Kaag JWT
- 1 Inkognito
- 1 OMD