Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Opdateret: Bureauet har fået anerkendelse for sit arbejde for Stylepit - men man kunne ikke blive enige om den fremtidige linje. Nyt bureau er valgt.

Opdateret med udtalelse fra Stylepit: Det er kun ganske få uger siden, at Uncle Grey kunne fejre hele 6 short-lister og 2 bronze ved Eurobest i Helsinki. Også Cannes gav short-lister, og bureauet har fået fin anerkendelse for sit arbejde for modesitet.

Men måske fik man en anelse om, hvor det bar hen, da selskabet efter sommerferien udskiftede topchefen. Ud røg Thomas Wandahl og ind kom Marc Jeilman.

Stylepit har en omsætning på omkring en halv milliard, men forventer et underskud på 20-30 mio. kr. i indeværende regnskabsår, og som bl.a. NPInvestor noterede, så ville man med direktørskiftet “dreje sit fokus fra vækst og branding til lønsomhed.”

Og nu er samarbejdet så stoppet. På Uncle Greys foranledning.

“Vi har diskuteret fremtiden, og måtte konstatere, at vi ville noget forskelligt. Vi har derfor taget konsekvensen og stoppet samarbejdet,” siger adm. dir. Rolf Bach Christensen, Uncle Grey.

Hos Stylepit har man allerede et nyt bureau på plads: Wibroe Duckert & Partners. Marc Jeilman ønsker dog ikke kommentere nærmere på bruddet med Uncle Grey.

Bureaubiz havde i en mail til Marc Jeilman bl.a. skrevet følgende: Jeg kan forstå, at I og Uncle Grey ville noget forskelligt og at bureauet derfor har stoppet samarbejdet.

Beskeden var, at han ikke ønskede at kommentere, men efter publicering af artiklen har Stylepits CMO, Sïmon Saneback alligevel valgt at kommentere bruddet med følgende udtalelse:

Vi valgte fra starten ikke at kommentere, da vi ikke så nyhedsværdien i emnet. Men når jeg nu ser, at informationen som er publiceret i jeres artikel, er fuldstændig fejlagtig, så er jeg tvunget til at kommentere.

Stylepit valgte at fortsætte med et andet bureau efter grundigt analysearbejde, og meddelte derefter Uncle Grey 13. december, at vi ikke ønskede at fortsætte samarbejdet med dem for 2015, trods de flotte resultater. Som vi understregede, skal dette ikke ses som kritik mod deres arbejde – men alene som en naturlig udvikling af vores virksomhed.

Stylepit er netop nu i proces med at forvandles fra en 14-årig pureplayer til en aktør indenfor multichannel med fysisk nærhed. Derfor er det vigtigt at omdefinere vores virksomheds DNA i en anden retning.

På trods af bruddet med Uncle Grey er vi meget begejstrede for samarbejdet, som har været med til at skabe grobund for Stylepits rebranding proces – en proces vi ser frem til at gøre endnu tydeligere i 2015.

Rolf Bach Christensen har følgende kommentar til udtalelsen:

“Vi har også været glade for samarbejdet, men vi var uenige om, hvordan fremtiden skulle håndteres – og vi er åbenbart også uenige om, hvordan samarbejdet er stoppet.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club