Uncle Grey vinder telekunde fra Kunde & Co

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Eller måske snarere fra direktørens iPhone. Samtidig kan Uncle Grey notere endnu en kundegevinst.

Man kan vel godt tale om en stime. Det er ikke mange dage siden, Uncle Grey kunne prale med at have vundet budgetterne for Opel og Kia. Nu kan der så skrives endnu to nye kunder på listen, og så bliver det nok en detalje, at bureauet samtidig skal kæmpe for skokæderne Skoringen og Shoes.

Den ene nye kunde er det Telmore-ejede teleselskab, M1, der er vundet fra Kunde & Co. Eller måske snarere fra direktørens iPhone. I efteråret kunne Bureaubiz nemlig fortælle, at den dengang nyeste kampagne var optaget med direktør og medejer Mads Peter Veibys iPhone i kantinen.

I morgen forlader Mads Peter Veiby så direktørstolen og bliver erstattet af den hidtidige marketingkoordinator, Bo Abrahamsen.

Han fortæller om bureauskiftet.

“Det er egentlig meget enkelt. Vi har arbejdet sammen med Kunde & Co i to år, og de tilrettelagde kampagnen med en række testimonial-film. Nu ønsker vi nytænkning i kommunikationen, og har derfor valgt at indlede et samarbejde med Uncle Grey.”

Bo Abrahamsen kan dog samtidig fortælle, at man for nærværende også har skruet lidt ned for markedsføringen.

“Vi har ingen planer om store kampagner lige nu. Men det er telebranchen – det kan ændre sig fra dag til dag. Uncle Grey er vores strategiske bureau, og nu vil vi diskutere vores kommunikation med dem,” siger Bo Abrahamsen.

M1 er vundet i konkurrence med Aarhuskontoret og Pravda.

Den anden nye kunde er et energiselskab.

Der er tale om det midtjyske energiselskab, EnergiMidt. EnergiMidt ønskede friske øjne på deres kommunikation i et ellers konservativt marked. Efter en bureaukonkurrence i slutningen af 2011, har energiselskabet nu valgt at placere sit b-t-b budget på UncleGrey.