Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Fleggaard har ikke været ude med en film i flere år. Nu kommer de med en brandet komedieserie med Casper Christensen som UncleGrey står bag.

Underholdning og humor er omdrejningspunktet i Fleggaards nye kampagne, som består af en serie på seks reklamefilm med Casper Christensen i hovedrollen.

Det er UncleGrey, der står bag filmene som er udviklet sammen med Casper Christensen og Marvin Entertainment.

Sidst – og det er efterhånden en del år siden – brugte Fleggaard også underholdning og humor som virkemidler i deres reklamefilm, dengang også med UncleGrey som bureau (se dem nederst i artiklen).

”Vi bygger videre på Fleggaard som et underholdningsbrand og formålet med disse film er at sikre, at Fleggaard bliver ved med at være i danskernes bevidsthed som den foretrukne grænsehandlingsbutik, ” siger chief strategy officer & head of digital hos UncleGrey, Lars Samuelsen og fortsætter:

”Vi tror, at det der interesserer forbrugeren er om underholdningsværdien er på niveau med det de normalt selv ville vælge – og så er det ikke så vigtigt om det er en reklame eller ej”.

Den nye serie kommer til at køre på YouTube og fleggaard.com de næste seks onsdage, mens de bliver promoveret på tv fra i aften.

Den første film ud af seks, er vises på Youtube og fleggaard.com

Traileren til filmen, der vises på tv

Den nye serie ligner ifølge UncleGrey, meget formatet fra Klovn, hvor man ser Casper komme ud i en masse uheldige og komiske situationer.

Serien handler om, at Casper, uden at vide noget om brandet, siger ja til at starte et samarbejde med Fleggaard, men dog hurtigt finder ud af, at Fleggaard ikke lige var det, han havde håbet på.

”Brandet har derfor en central rolle i serien, og en del af serien foregår også i Fleggaards butikker. Der bliver dog på intet tidspunkt reklameret direkte for butikken, men i stedet blender Fleggaard brandet ind, og det bliver en naturlig del af serien,” siger Lars Samuelsen.

Reklamen skal imødegå forbrugerens modstand mod reklamer

UncleGrey har forsøgt sig med dette nye format som en løsning på forbrugernes voksende modstand mod reklamer.

Tanken bag denne kampagne er at i stedet for at tage udgangspunkt i brandets budskaber, som man traditionelt gør, tager kampagnen udgangspunkt i at skabe noget, der er underholdende for forbrugerne, og så prøve at se, hvordan Fleggaard kan passe ind.

”Når medielandskabet og forbrugernes medievaner har ændret sig så radikalt, så dur det jo ikke, at vi holder fast i de formater, som blev skabt til en helt anden virkelighed. Vi bliver simpelthen nødt til at tænke i nye baner og nye formater”, siger Lars Samuelsen.

Han suppleres af Nikolai Fink, marketingschef hos Fleggaard:

”Der er mange der ikke gider se reklamer. Hvis vi vil ha’ forbrugerens opmærksomhed, så må vi give dem noget de vil have. Derfor har vi lavet noget sjovt underholdning og drysset lidt reklame henover. Vi har brug for forbrugernes opmærksomhed, men vi skal gøre os fortjent til den”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club