UncleGrey fik også den anden danske løve

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Til gengæld kunne to unge danskere fra Grey i London glæde sig over en solid løve-høst. Og så var BeOn stærkt med i en Glass Lion.

Indtil nu er UncleGrey ret alene om at hente danske løver i Cannes. Mandag aften blev det til en bronze for Waoo i Direct og tirsdag aften blev det til bronze i Digital Craft for Weber.

Bureauet står med 7 shortlister for de to kampagner bag halvdelen af alle danske short-lister – indtil nu.

Men det betyder ikke, at der ikke er andre danskere, der gør sig gældende.

Rasmus Smith Bech og Jonas Roth gjorde det fantastisk sidste år, hvor det blev til både Grand Prix’er og Guld-løve. Så på den led kommer de lidt ned på jorden i år. Her er det nemlig ”kun” blevet til Guld-løver.

Det gælder en kampagne for Tate, som optræder i Design. Godt nok står de ikke som kreativt ansvarlige. Men de er noteret som to ud af tre copywritere på kampagnen – og det er lige netop i copywriting, at arbejdet er blevet belønnet med to Guldløver.

Herudover har den fået Sølv og Bronze inden for underområderne, Posters og Invitations And Greetingcards.

BeOn kom på scenen

Og så vil den nordiske direktør i AOL Be On, Jakob Stigler, også gerne blande sig lidt i løjerne – altså ud over, at han har været jurymedlem i Promo & Activations.

Forsmann & Bodenfors vandt en Glass Lion – det er en konkurrence for nogen der skaber forandring. Her fik svenske Forsmann & Bodenfors en Glass Lion for SK-IIs kampagne ’Marriage Market Takeover’.

BeOn seeder kampagner, men i dette tilfælde har firmaet været meget mere involveret i tilblivelsen af kampagnen, og derfor var Jakob Stigler med på scenen, da løven blev uddelt.

Hør Jakob Stigler fortæller om kampagnen her.

”Forsman & Bodenfors’ exceptionelle kampagne for SK-II viser, at brands bliver belønnede for at være villige til at tage chancer. The Glass Lion hylder arbejde, der udgør et paradigmeskift inden for kreativitet, og SK-II fik global opmærksomhed og formåede at gå fra moment to movement ved at sætte en social bevægelse i gang med kulturel gennemslagskraft. Kampagnens indflydelse i Kina er et af de største onlinefænomener, vi har set i nyere tid,” siger Jakob Stigler.