Et af Danmarks største brands, Arla, lagde ca. halvdelen af sit danske budget hos UncleGrey, da mejerikoncernen for fire måneder siden afsluttede sin pitch.
Nu følger så en platform, der er inspireret af ”hverdagens episke øjeblikke” –fra familiekaos, til de rodede morgener og skøre aftener.
Josephine Winther‐Poupinel, Client Service Director hos UncleGrey, præsenterer platformen således:
”Platformen er en påmindelse om, hvor mange værdifulde øjeblikke vores fortravlede hverdag indeholder, hvis vi har overskuddet til at værdsætte dem. Platformen demonstrerer, at indholdet i Arlas produkter er fulde af næring og energi, så du og din familie kan skabe en sundere og stærkere hverdag. ”Villa Hverdag” hedder projektet.”
Opgaven har været at sikre en sammenhæng mellem Arlas masterbrand (som Wieden+Kennedy håndterer globalt) og specifikke produktkategorier.
Jakob Knudsen, landedirektør for Arla Danmark siger:
”Ambitionen har været at skabe en platform, der er digitalt funderet fra dag 1 ‐ og hvor vi kan samle flere af Arlas produkter under ”Nyd det gode”, og møde kunderne i deres digitale hverdag”.
Platformen lanceres med tre brands og en kampagne for Øko – se tv-reklamen for oven – som snart bliver ledsaget af en Arla‐kampagne for en nylancering.
Kommende brands og kampagner skal integreres i denne platform, og alle kampagne‐aktiviteter skal bidrage med indhold til platformen. Ambitionen er ifølge Arla at sikre organisk vækst og vedvarende dynamik.
”Vi arbejder med at skabe en længevarende kommunikationsindsats, som kan udvikles over tid og skaber et interessant univers. Platformen fungerer som et knudepunkt for alt vores indhold, men det lever også på tværs af alle Arlas sociale platforme og øvrige digitale medier,” siger Mette Bendixen, Senior Brand Manager hos Arla og ansvarlig for platformen.