Af Peter Engholm 25@mail.dk

Det danske bureau vandt en pitch, og belønningen er kontant: At udvikle og udrulle en europæisk kampagnestruktur for grill-brandet.

For et lille års tid siden blev Stig Pedersen marketingdirektør for Weber-Stephen i Europa og omegn, EMEA. Grill-landsholdets stifter og tidl. bureaudirektør for Brandpunkt – der havde Weber som kunde – kom til posten efter at have været først nordisk og siden nordeuropæisk marketingdirektør for Weber-Stephen.

Nu følger så et dansk bureau i form af UncleGrey. Ikke det danske islæt har åbnet nogen døre – og UncleGrey var ikke Webers bureau i Danmark i forvejen. Døråbneren bestod derimod i at vinde en pitch, hvor bl.a. også et tysk bureau deltog.

Ledelsen i Weber-Stephen EMEA har valgt UncleGrey til at udvikle en kampagnestruktur til 35 markeder. Og en sådan kampagne rulles om godt en måned ud over alt i regionen, digitalt set – og i 22 lande følger der også tv med.

Stig Pedersen beretter på markedsforing.dk, at man netop ledte efter en samarbejdspartner med erfaring i at udvikle og eksekvere kampagner på tværs af markeder – med høj ROI og højt kreativt niveau.

Kernen i Weber-Stephens content marketing-strategi er ifølge Stig Pedersen platforme og communities, og disse udvikles fortsat – tilsat mere inspiration fra andre lande.

”UncleGrey har taget det bedste fra et veletableret koncept og ført det til et endnu højere kreativt niveau (…) ”Den danske model” har fået en vitaminindsprøjtning,” siger Stig Pedersen til markedsforing.dk.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club