Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

CopyRighter skal sikre indholdskabere mod tyveri. Platformen er udviklet af UncleGrey sammen med kunden – en dansk onlinedistributør af indhold.

Grey har sammen med sin kunde, IndieFrame, der er en dansk onlinedistributør af indhold, udviklet et værktøj, der kan spore ulovlig brug af digitalt indhold.

”Vi elsker det, når et stykke innovation bliver til mere end en kampagne og bliver til en forretningsidé, der får virkelig indflydelse på mennesker i den virkelige verden,” siger creative director hos UncleGrey, Clara Prior-Knock.

Værktøjet – der hedder CopyRighter- er en platform, hvor indholdsskabere kan uploade deres indhold og spore det online ved at indlejre en kode vha. en patenteret krypteringsnøgle.

Uanset om indholdet bliver udsat for komprimeringen, beskæring eller skalering eller bliver lavet om til et skærmbillede, vil vandmærket stadig forblive på indholdet, og kan dermed spores.

Værktøjet er gratis at bruge.

Bureauet står bag en kampagne på Instagram, Facebook og LinkedIn, som kan ses her

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club