Af Af Christina Blak, kreativ dir. og partner, We Love People
Karina Holm Henriksen. Fotograf: Anna-Lene Riber.

Titlerne er skiftet undervejs, og tiderne er anderledes. Det ændrer ikke på, at CEO Karina Holm Henriksen i en ung alder kan fejre 20 år på We Love People. Hun blev ansat, selv om hun ikke var en mand med en lille mave. Hendes partner på bureauet, Christina Blak, har skrevet om hende i anledning af jubilæet.

Jobansøgere har gennem tiderne bidt sig i knoerne, når der mellem linjerne søges en person, der på én gang er ung og erfaren.

Det er imidlertid betegnelsen på min kollega, Karina Holm Henriksen, CEO og partner i We Love People. Hun er stadig i 40’erne, men kan nu fejre sit 20 års jubilæum på bureauet.

We Love People er 25 år gammelt og hed til at begynde med Buhl UnLtd. Claus Buhl ansatte hende, da bureauet oplevede et stigende behov hos kunderne for at styre kalendere, budgetter og projekter. Han fortæller mig i dag, at han ledte efter noget bestemt:

”En forlænget arm til mig måtte være en mand i 40’erne og gerne med en lille mave, for jeg mente dengang, at pondus i forhold til kunder også godt måtte ses på kroppen. Og han skulle kunne alt det, jeg ikke kunne. Være hjælpende, sikker, troværdig. En klippe udadtil og et enzym indadtil.”

Han fik talt med en uendelig strøm af mænd i 40’erne – indtil en usædvanlig ung kvinde troppede op:

”Hun var virkelig interesseret i bureauet – og virkelig interessant selv. Jeg fortalte om mine mangler, og Karina sagde ”Den klarer jeg.” Bagefter sagde jeg til Dorte (Zangenberg, red.): Hun er ikke den mand, vi leder efter, men hun er en af os. Og jeg fik ret.”

CEO med planner i hjertet
Karina Holm Henriksens titler er skiftet undervejs: Strategisk planner, kontaktchef, kontaktdirektør og adm. direktør – og ved indgangen til 2020 gik hun og jeg sammen om at købe majoriteten af bureauet.

Karina er stadig strategisk planner i hjertet og har aldrig sluppet troen på, at indsigtsdrevet kommunikation gør en stor forskel. Hun lærte tidligt, at handling skal følge ord, hvis man vil have troværdighed som brand.

Det var vores samarbejde med først Tryg Forsikring og siden TrygFonden, der gav hende troen på, at virksomheder kan gøre en positiv forskel for både forbrugere, medarbejdere og samfund. En overbevisning, hun siden har brugt sin faglighed og sit lederskab på at føre ud i livet.

Dobbelt tilgang til rollen
CEO i Orchestra, John Herup, har arbejdet sammen med Karina i mange år og siger:

”Hun er den fineste blanding af økologi, bæredygtighed og hjerte på den ene side, og økonomisk funderet og benhård forretningskvinde på den anden side.”

Denne dobbelte tilgang til CEO-rollen har hun bragt med sig ind i bestyrelsesarbejdet i Kreativitet & Kommunikation, hvor CEO Tine Aurvig-Huggenberger gerne sætter ord på Karinas unikke drive:

”Karina er et nysgerrigt og undrende menneske. Hun spørger, til hun mener, at svaret er dækkende. Og nysgerrigheden medvirker til nye vinkler, som gør arbejdet i Kreativitet & Kommunikation bedre og mere innovativt.”

Dannelsesrejse
Tiderne har også skiftet – og de nye tider er ikke blot præget af, men også båret frem af bæredygtighed og servant brands, der handler med samfundssind.

Jeg har på tæt hold fulgt Karinas dannelsesrejse fra ambitiøs strategisk planner til formålsdrevet CEO.

Hun er født med en ukuelig can do-attitude, en udholdenhed, der er en ultraløber værdig, og en passion for at flytte kunderne, bureauet og verden. Mens jeg er en tænker, der holder af at dvæle ved de svære spørgsmål, er der aldrig langt fra tanke til handling i hendes univers. Hun er 100% vovemod, dedikation og vilje til at gå en anden vej end de andre.

Karina træffer hurtige beslutninger med høj integritet og en udpræget sans for hvor, vores forretning skal hen. Samtidig evner hun at lytte, tænke og mærke, hvad fremtiden har brug for. Hun har altid sig selv med på arbejde og kan både sige undskyld og gøre en beslutning om, hvis den føles forkert.

Ja-sigere har det sjovest
Dorte Zangenberg, der var medstifter af bureauet og kreativ dir. frem til 2013, sender denne kærlige hilsen, der også kunne årsagsforklare Karinas faglige drive:

”Tak for aldrig at sige ”hmmm – måske, måske ikke” eller ”hvis det da ka’ la’ sig gøre” eller ”ja, men …”. Du svarede altid højt og bestemt ”Ja!”. Og ja-sigere kommer længst og har det sjovest.”

Karina Holm Henriksen fejres på bureauet i dag, tirsdag.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club