Ung bureaustifter bliver ny digital direktør hos Robert/Boisen

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Uenighed om et ungt bureaus videre vej frem førte til, at to partnere købte den tredje ud. Det benyttede Robert/Boisen sig af – og har nu en ny digital director. Samtidig skifter en mediabureaudirektør job.

For Robert/Boisen begyndte det med, at Anders Wik sluttede. Bureauets digitale director rejste til Halbye Kaag JWT, og for to måneder siden skulle Robert/Boisen så finde en afløser.

Det varede ikke lang tid, for 14 dage senere tiltrådte Mathias Birkvad, der indtil da var strategisk direktør og medstifter af det blot halvandet år gamle bureau Anew.

“Vi var heldige at komme i dialog med Mathias. Han matcher den ønskede profil: At have både den dybe forretningsstrategiske forståelse og den erfaring, der skal til for at inspirere og udfordre vores topkreative til at bruge de digitale værktøjer, når det er relevant og værdiskabende for vores kunder. Derudover er Mathias en oprustning på vores loyalitetsskabende side – hans CRM-kompetencer er vigtige for at holde på vores kunders kunder,” siger Kim Boisen, adm. direktør i Robert/Boisen & Like-minded.

Og netop like-minded var en medvirkende årsag til Mathias Birkvads skifte:

“Jeg følte mig hjemme fra første gang, jeg trådte ind. Et bureau med udsyn og et godt mix af dygtige seniorer og unge, spændende talenter. Det har været lærerigt med Anew, og jeg har ikke fortrudt et sekund. Men jeg har lært, at jeg også trives på et lidt større bureau med mere tyngde, og hvor min rolle kan være både strategisk og kreativ,” siger Mathias Birkvad.

Hos Anew karakteriserer adm. direktør Mads Duzenius Christensen det nylige skift som et lykkeligt farvel – især fordi det kommer oven på en uenighed mellem bureauets partnere.

“Rent forretningsmæssigt ville vi tre stiftere og partnere noget forskelligt; Rune Degett og jeg ville én vej, og Mathias en anden. Så vi gav et Mathias købstilbud, som han slog til på. Og ret kort efter kom han til Robert/Boisen – et lykkeligt farvel, fordi vi stadig taler sammen, og fordi det nu engang er specielt at have bygget et bureau op sammen,” siger Mads Duzenius Christensen – og tilføjer:

“Før købstilbudet til Mathias havde vi taget kontakt til Jesper Fuglsang, der er strategisk direktør hos Maxus – og som vi kender via vores fælles kunde Fullrate. Vi er på samme bølgelængde, og Jesper er en fabelagtig strateg og retoriker – og én, som jeg kan drive forretningen videre sammen med. Efter en to måneders opsigelsesvarsel tiltræder han 1. november”

Mathias Birkvad har sagt farvel til et bureau med pil opad, for Anew har 6 medarbejdere, men leder efter nye lokaler, der kan rumme 10 fastansatte samt de freelancere, der arbejder på bureauets opgaver. Mads Duzenius Christensen forventer en vækst på 40 pct. i forhold til 2010.