Ung kreativ får penge af Saxo Bank milliardær

Peter Engholm
25@mail.dk

Lars Seier Christensen investerer i Philip Bocks Sponsta, der forbinder brands med instagrammere. Planen er at ’skrue op for det kommercielle blus’.

Philip Bock sagde sidste sommer sit job op hos M&C Saatchi i London for – på en scene i Cannes Lions – at præsentere Sponsta.

Han havde gået med ideen på Kreativ Kommunikation og havde fået Daniel J. Mierzwinski (produktansvarlig) og Bo Winther (teknisk ansvarlig) med på holdet.


Sponsta-teamet: Fra venstre Daniel Mierzwinski, Bo Winther og Philip Bock. Foto: Dan Harris.

Ideen med at matche brands med populære instagrammere har siden fået vind i sejlene – og nu følger en kapitalindsprøjtning til yderligere vækst.

Med over 13.000 Instagram-brugere, der tilsammen når mere end 500 mio. mennesker er der rift om den danske platform, fordi Instagram er blevet en uundværlig kanal for annoncører, men platformen er svær at erobre for virksomhederne.

Også venture-investor og Saxo Bank-stifter Lars Seier Christensen har spottet virksomheden, som med en kapitalindsprøjtning via Seier Capital skal skrue op for det kommercielle blus.

”Sponsta har skabt en skalerbar platform, der løser et meget konkret problem for virksomhederne, nemlig at komme i kontakt med de rigtige instagrammere. Det er en win-win for alle parter og uden tvivl en investering, jeg ser et meget stort kommercielt potentiale i,” siger Lars Seier Christensen, adm. direktør i Seier Capital.

Brands som McDonald’s, DSB og Microsoft er blevet matchet med relevante Instagram-stjerner. På Sponsta-platformen kan virksomhederne selv vælge netop de instagrammers, de har brug for, når det gælder alt fra køn, interesse, geografi, reach med videre.

”Vi har oplevet en stærk udvikling og stor interesse for vores platform, og nu handler det om at sætte virksomheden op i et ekstra gear og for alvor vise det potentiale kunderne har for at lave unik, målbar og tilpassede kampagner på Instagram,” siger Philip Bock, adm. direktør i Sponsta.

Sponsta modtog få måneder efter lanceringen sin første investering fra de to business angels, Tommy Ahlers, tidligere CEO i Podio og ZYB, og Andreas Rasmussen, managing partner i Nodes.