I marts præsenterede Kreativitet & Kommunikation og KEA den nye uddannelse, som bureau-ansatte med min. to års relevant erfaring fra efteråret kan erhverve sig.
Hvad den ni måneder lange uddannelse så skulle hedde, blev afgjort via en navnekonkurrence, og torsdag den 30. april blev navnet og vinderen offentliggjort ved en større seance på KEA Campus i København.
Hybrid Agency Program er navnet på den nye uddannelse – leveret af Kasper Andreasen, 24 år, og til daglig UX Advisor & Developer hos SocialSquare. Han er i øvrigt uddannet fra KEA i E-Concept Development og Multimediedesign.
”Navnet Hybrid Agency Program skulle gerne kondensere det, branchen i øjeblikket efterspørger allermest; dygtige medarbejdere, der formår at agere udover de klassiske faggrænser. Bureauerne har brug for hybrider, der kan skabe synergi på tværs af de varierende og skiftende krav, markedet i dag stiller,” siger Tine Aurvig-Huggenberger, direktør for Kreativitet & Kommunikaiton.
Målgruppen er både specialister og generalister fra snart sagt enhver bureau-type, hvad enten det er art directors, strategiske planners, kreative konceptudviklere, digitale specialister, front- og backend udviklere, PR-konsulenter, tekstforfattere eller projektledere.
”Vi er super glade for at kunne præsentere et uddannelses-program på et fantastisk højt fagligt niveau. Med Hybrid Agency Program har vi skabt en uddannelse, der sikrer deltagerne nye konkrete kompetencer i forhold til både forretningsforståelse, strategi, ledelse på tværs, digitale muligheder, platforme og kreativitet samt forståelse af de seneste strømninger i markedet,” siger Tine Aurvig-Huggenberger.
Hun tilføjer om målet med uddannelsen:
”Deltagerne kommer tilbage og skaber mere værdi og indtjening for bureauet og mere værdi til bureauets kunder.”
Uddannelsen, der er skabt ud fra en række workshops med danske bureauer, afsluttes med diplomoverrækkelse i forbindelse med Cannes Lions til juni næste år.