Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk

Nyt tiltag fra Young Creatives Danmark giver unge kreative mulighed for at møde kommende mulige arbejdspladser i uformelle rammer.

Man skal have rundsave på albuerne, hvis man som ny i faget vil have bureauernes opmærksomhed.

Vejen til at skille sig ud fra mængden og blive inviteret indenfor hos en kommende arbejdsgiver bliver måske lidt kortere nu, hvor Young Creatives med et nyt månedligt tiltag giver unge kreative mulighed for at besøge forskellige bureauer og lade disse vurdere deres arbejde.

Bag tiltaget ’Ansigt til ansigt’ står Olivia Muus, der er art director på Kommunikationsbureauet København, Daniel Norit, der er tekstforfatter hos Patchwork og Sarah Gandil, som er projektleder og planner hos Kindly.

“Målet med Young Creatives er at bringe bureauer og unge kreative tættere sammen. Derfor har vi nu lavet ’Ansigt til ansigt’, som inviterer unge kreative bag kulisserne på en række danske bureauer, fra traditionelle giganter til små shops. Her får de et indblik i bureauet og dets tilgang til arbejdet, og de får en gennemgang af udvalgte cases,” fortæller Daniel Norit.

Unge talenter kåres
Hver måned kårer det bureau, som lægger hus til arrangementet, en vinder eller et vinderteam, som bliver månedens Youngstar. Månedens Youngstar bliver omtalt på Bureaubiz og bliver dermed også eksponeret for resten af branchen.

Initiativtagerne har indtil videre fire arrangementer i kalenderen og glæder sig over opbakning fra bureauerne.

“Det er vigtigt, at begge parter får noget ud af ’Ansigt til ansigt’, så det vil være muligt for de unge at vise et par udvalgte værker fra deres portfolio og få feedback. Det gavner ikke kun dem, men gør, at bureauet har en finger på pulsen med, hvilke talenter der gemmer sig derude,” siger Olivia Muus.

Første gang hos Kindly
Den er de med på hos Kindly, som byder velkommen til det første arrangement den 24. februar:

“Vi glæder os til at byde de unge kreative talenter velkommen her på Kindly og se deres mapper. Vi synes, det er et godt initiativ fra Young Creatives Danmark og støtter generelt meget op om at skabe bro mellem bureauerne og de unge, som gerne vil ind i branchen,” siger Kaare Grundtvig, der er kreativ direktør hos Kindly

Tilmelding sker via Young Creatives’ Facebook-side, hvorfra arrangørerne udvælger de deltagere, der får mulighed for at fremlægge deres kreative mappe.

Der er ingen aldersbegrænsning, men ’Ansigt til ansigt’ henvender sig til unge med mindst to gennemarbejdede værker i mappen. Til arrangementet hos Kindly i Vestergade i København vil blive udvalgt cirka 15 deltagere.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club