Af Peter Engholm 25@mail.dk

Ungdomskategorien er det eneste faste holdepunkt i årets Aurora-pris. Denne gang skal de unge give et kreativt bud på, hvordan Scleroseforeningen kan tiltrække og motivere frivillige.

Auroraprisen er 43 år gammel, men hverken sat eller konservativ – måske snarere lidt rastløs: Prisen er blevet uddelt fysisk, så virtuelt, så sendt med posten og nu igen fysisk – i år med et arrangement i Pressen i København den 12. november.

Arrangøren, Jyllands-Posten, sløjfede i 2012 ungdomskategorien Aurora Youngsters, efter at den i 2011 havde stået for næsten halvdelen af små 600 arbejder. Sidste år blev ungdommen – enhver under 30 år – så igen budt indenfor.

Og Jyllands-Posten sætter nok engang Danmarks unge kreative talenter i fokus med Aurora Youngsters. Der holdes ikke kun fast i kategorien, det er faktisk Auroras eneste kategori, der på forhånd ligger fast. De voksnes pris er åben, og her er det op til juryen at kategorisere de indsendte arbejder. Den kategori-fri indgang er ikke en nyskabelse, men noget, der blevet indført forrige år.

”Med Aurora Youngsters ønsker vi at hylde fremtidens reklametalenter. Og niveauet blandt de unge herhjemme er højt. Det så vi i fjor, da vi modtog 57 kvalificerede og kreative forslag. I år håber vi at kunne genskabe det høje niveau og give upcoming reklametalenter en platform, hvor de kan udforske kreativiteten og vise deres talent frem for branchen,” siger marketing- og kommunikationschef Jeppe Schyth Olsen fra Jyllands-Posten.

Sidste år bestod Aurora Youngsters-opgaven i at levere invitationen til de voksnes Aurorapris. I år går opgaven ud på at give et kreativt bud på, hvordan Scleroseforeningen kan tiltrække og motivere frivillige.

”Hos Scleroseforeningen er vi afhængige af hjælpen fra frivillige fra hele landet. Derfor vil vi gerne invitere Danmarks unge kreative til at give deres bedste bud på, hvordan vi tiltrækker flere frivillige, og hvordan vi motiverer dem til at bruge nogle timer af deres fritid på at skabe en positiv oplevelse for både sig selv og for Scleroseforeningen,” siger Ann Leistiko, marketingchef hos Scleroseforeningen.

De unge får til opgave at udforske de kreative muligheder inden for briefet, der kan downloades på auroraprisen.dk, og bidragene vil primært blive bedømt på den kreative idé og fortælling. Indsendelserne vurderes af den samme jury, der bedømmer de øvrige kategorier i Auroraprisen 2014. Vinderen får sin annonce trykt i Jyllands-Posten og bliver præmieret med en check på 10.000 kr.

Deadline for indsendelse er den 15. oktober.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club