Af Zandra Damsgaard

Gotcha har på kort tid, siden afskeden med Shrpa i Aalborg, udvidet medarbejderstab og kundeportefølje – og høstet regional anerkendelse.

Det går godt i Aalborg, i hvert fald hos reklame- og digitalbureauet Gotcha.

De tre partnere – der kendte hinanden fra ledende poster i reklamebureauet Shrpa – lancerede Gotcha i juni i år, og siden fødslen har de føjet blandt andre Politiet, Tradium, LandboNord og Nordsøen Oceanarium til kundeporteføljen.

Ikke færre end 9 nye kunder er kommet til i bureauets første 4 måneder. Gotcha har tænkt stort fra begyndelsen – med 12 medarbejdere – men vingerne har båret, og i dag tæller medarbejderstaben 14 strateger, konceptudviklere, tekstforfattere, designere og udviklere.

”Den medvind og opbakning, vi har haft de sidste fire måneder, har været intet mindre end forrygende. Det er et kæmpe cadeau til vores tilgang til markedet og kunderne samt ikke mindst til vores medarbejdere, som hver dag yder et stort stykke arbejde for alle vores kunder. De lever i høj grad op til vores kundeløfte,” siger adm. direktør og partner Rasmus Brostrøm.

Gotcha markedsfører sig med slagordene ‘We’ve got your back’, som ud over at være et løfte til kunderne også skal afspejle kundernes opbakning i forbindelse med stiftelsen af bureauet i sommer. Med fra begyndelsen var blandt andre Aalborg Lufthavn, Randers Tegl, Migatronic og Jutlander Bank.

Sammen med det andet og noget større Aalborg-bureau, Clienti, dominerer Gotcha shortlisten ved den nordjyske prisuddeling Årets Brøl, hvor begge har 13 nomineringer. Gotchas falder i 12 kategorier, blandt andre B2C-kampagne, reklamefilm og social media-kampagne.

”Vi er meget glade for, at vores arbejde er repræsenteret i flere kategorier, og at nomineringerne placerer sig inden for meget forskellige typer løsninger og kunder. Det vidner både om bredden i vores kompetencer og om, at vi er gode til det, vi laver,” siger Rasmus Brostrøm.

Årets Brøl afvikles den 11. november 2016 i Aalborg med i alt 51 arbejder på shortlisten.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club