Ungt bureau gik sammen med erfarent om dyre-kampagne

peng

Først kom det unge bureau med den overordnede stil, så kom bureauet med below-komptencerne. Målet er at udnytte fællesskabsfølelsen mellem folk med kæledyr.

Her i efteråret er bureauerne TyveTi og Klausen + Partners valgt til at relancere Oliver’s Petfood; TyveTi above the line og Klausen + Partners below the line.

Det under to år gamle bureau, TyveTi, indledte med at fastlægge den overordnede stil og tone, som Klausen + Partners med mange års erfaring har udviklet salgskampagner under.

“Efter at være kommet længere ned i salgstragten valgte vi – efter anbefaling af TyveTi og en bureaupræsentation – også at entrere med Klausen + Partners. De skulle hjælpe os med den direkte salgsfokuserede del af kampagnen”, siger Pernelle Frickmann, der er salgs- og marketingchef i Oliver’s Petfood.

I pressemeddelelsen tilføjer Brian Carlson, kontaktdirektør og partner, Klausen + Partners:

“Kunderne er begejstrede for Oliver’s Petfood, og det bliver selvfølgelig brugt. Samtidig eksisterer der en stærk fællesskabsfølelse mellem folk med kæledyr – et naturligt bånd i form af vidensdeling og udveksling af oplevelser. Og når de nu alligevel taler sammen, hvorfor så ikke også tale om Oliver’s? Få ting slår en anbefaling fra en ambassadør, men det kræver, at vi stiller de rigtige værktøjer til rådighed for ambassadørerne – det skal være let at anbefale,”

Humoren er den råde trød – ikke blot i Member-get-member og winback aktiviteterne, men også i above- og below-the-line. Og en rød tråd kræver godt samarbejde bureauerne imellem: 

“For os var det vigtigt, at den overordnede tone/stil blev holdt. Derfor satte vi os sammen med Klausen + Partners meget tidligt i processen, helt på skitseplan, og syretestede konceptet. I det hele taget har vi fulgt hinandens arbejde tæt, hvilket har gjort processen effektiv”, siger Nicolai Schwensen, kreativ direktør i – og stifter af – TyveTi.

“Resultatet er en meget sammenhængende kampagne, der sættes i søen om få dage – og vi glæder os til at se, om vores indsats viser sig på bundlinjen – altså om den giver pote”, siger Pernelle Frickmann.