Volume har en mission om musik og brands: At bygge bro mellem de skabende kunstnere og erhvervslivet for at skabe projekter, der skaber indtjening til parterne og giver mening for deres fans.
”Jeg tror ikke, at der andre bureauer herhjemme, der er så skarpt specialiserede med at arbejde med musik, aktivere fanbaser og deltage i musikfaglige netværk som os, ” siger Martin Buck Hegaard, der er adm. direktør i Volume, som han betegner som et musik- og marketingbureau.
Men det måske mest usædvanlige i bureauet er sammensætningen af bureauets bestyrelse, der er identisk med ejerkredsen. Udover Martin Hegaard og Johannes Dybkjær Andersson, der er Volumes kreative direktør, finder man her to bureau-direktører: Rasmus Ibfelt, adm. direktør i e-Types, og Jens Lernø Storm, COO i Vertic, New York, med ansvar for Vertics salg og marketing. Dertil kommer Jacob Houlind, der er adm. direktør i Nordisk Film TV.
Selv om de tre eksterne medejere er med som privatpersoner og ikke som bureau-repræsentanter, så understreger ejerkredsen Volumes status som et nichebureau, der ikke konkurrerer, men samarbejder med – og leverer til – de gængse bureautyper.
Også i Volumes advisory board finder man repræsentanter inden for branding, kunst og kommunikation, herunder bureaurepræsentanterne Palle Finderup Diederichsen, der er head of Mediacom Beyond Advertising og Jesper Thomsen, creative direktør i ZupaRecommended.
Og det er netop hos ZupaRecommended på Østerbro i København, at det blot ét år gamle bureau lejer sig ind.
” Vi har ansat Danni Travn som kommunikationschef og går snart på udkig efter en femte medarbejder. Det går godt – og måske ikke så mærkeligt, for alle søger indhold, og musik er indhold, som kan opleves på alle devices og live. Musik er en elegant måde at brande sig på – brands får adgang til fangrupper, og kunstnerne får adgang til nye medier og nye mindset. Vores opgave er – over for brands – bl.a. at skabe content og eksekvere kreativt og over for kunstnere at varetage deres brand og integritet. Vi fungerer som en slags oversættere og skaber forståelse mellem parterne,” siger Martin Buck Hegaard.
Bureauets seneste kundetilgang tæller bl.a. Bilka, Telia, Selected, Garmin, Malmø Kommune, Hi-Fi Klubben og bandet Mew.