Et overskud på lige godt 1 mio. kr. lyder måske ikke af så meget i mediabureaubranchen – men når man havde budgetteret med et 0-resultat, så må det siges at være ret godt.
Orchestras adm. dir., Ulrik Drejsig, er således aldeles godt tilfreds med det første regnskab han kan aflægge for et helt år. Han kan desuden glæde sig over, at overskuddet giver en overskudsgrad på omkring 10, hvilket er yderst fornuftigt.
Det er reelt bureauets andet regnskab, men det første var ikke for et helt år, og desuden var det et opstartsår, hvor der både skulle investeres i at etablere organisationen og hvor der først kom indtægter i den sidste del af året.
Derfor blev det et underskud på ca. 3 mio. kr. med en erklæret målsætning om at gå i 0 i 2014.
“Det er således lykkedes at komme foran budgettet, og det må siges at være tilfredsstillende,” siger Ulrik Drejsig.
Han kan desuden glæde sig over, at der er blevet taget vel imod bureauets grundide.
“Vi er startet for at være et lokalt alternativ til de internationale kæder, og det koncept har vist sig at være bæredygtigt. Vi har på de første to år fået 42 kunder,” siger Ulrik Drejsig.
Egentlige omsætningstal vil bureauet dog ikke oplyse.
Kunderne har selvsagt også medført vækst i medarbejdertal. Netop i denne tid starter der 4 nye medarbejdere, der overvejende er en oprustning, og bureauet rummer nu 18 medarbejdere.
Tre af dem er:
- Nynne Sille Hansen, Social Media Rådgiver
- Henriette Kristensen, Digital Planner
- Kristian Kvistgaard, Search Planner
Den fjerde er en Digital Account Manager, hvis navn endnu ikke er offentliggjort.
Ulrik Drejsig ser desuden positivt på indeværende år, der tegner til fortsat vækst på både top- og bund-linje.
Nøgletal for Orchestra
- Bruttoavance 10,3 mio. kr.
- Bruttoavance pr. medarbejder 936.364 kr.
- Lønandel 69,9
- Resultat før skat +1,079 mio. kr.
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz