Af Peter Engholm 25@mail.dk

Ronaldinho sparkede i sin tid på overliggeren tre gange i træk - i en dansk skabt film. Nu har Unibet hentet instruktøren til at skabe en dansk version – med et lidt andet forløb.

Fremfab skabte i sin tid et viralt hit for Nike, da Ronaldinho fik nye støvler på – og udviste ekstraordinær ekvilibrisme ved at ramme overliggeren tre gange i træk, vel at mærke uden at bolden rørte jorden undervejs i løjerne.

Denne reklame har Unibet mere end blot haft i baghovedet, når spiludbyderen fredag tager hul på en en kampagne tv og online – og med den lanceres et nyt oddsprodukt, hvor det handler om ikke at score mål.

“Overliggeren er en forlængelse af vores DIA-nominerede Next Match-koncept. Og i anledning af vores aktuelle sponsorater kunne der sættes ekstra trumf på og markere vores engagement i dansk fodbold på en særlig måde. Så vi involverede stjernerne fra FC København og FC Midtjylland sammen med vores faste frontfigur Joachim Knop,” siger Per Marxen, pressechef i Unibet.

Der sættes odds på antallet af gange, en spiller rammer overliggeren i en superligakamp. Men da inspirationen er den legendariske Ronaldinhofilm, var det nærliggende at tilføje ikke blot et nyt produkt, men også twiste budskabet i det nye fremstød – hvor reklamebureauet er Suzumuchi og mediabureauet Starcom.

Dertil er hentet yderligere kræfter. General manager for Unibet Danmark, Kim Olesen, uddyber:

“Da filmen er en hyldest til fodbolden, var det naturligvis oplagt at forene instruktør Christian Lyngbye – som Fremfab i sin tid hyrede til Ronaldinho-filmen – med andre fra det oprindelige team. Det er der en unik film ud af, hvor glæden ved fodbolden virkelig skinner igennem, selv om det er spillere fra to rivaliserende hold, der er hovedpersonerne.”

Se den virale udgave af filmen her.

 

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club