Universal Music lancerer ny marketingkanal

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Universal Music lancerer en ny musiktjeneste, der primært skal fungere som marketingkanal for artister og samarbejdende virksomheder.

Universal Music lancerer i dag en ny musiktjeneste.

Det skriver Børsen.

Musiktjenesten, der hedder Musik.dk, skal først og fremmest være en marketingkanal, fortæller adm.dir. i Universal Music Danmark, Casper Bengtson, til avisen:

”Vi skaber en platform, som vi selv ejer og styrer. Musik.dk er først og fremmest en marketingkanal, hvor vi sætter dagsordenen sammen med artisterne.”

Casper Bengtson tilføjer:

”Vi får skabt en marketingplatform, som er vigtig for os. Det er en del af vores marketingplan at kunne nå hurtigt ud vil vores følgere, det er en ny måde at nå fans og kan spare os for en tv-kampagne til en halv mio. kr.”

Den nye platform giver artister og samarbejdspartnere mulighed for at profilere sig direkte overfor brugerne. Hver kunstner får en side på musik.dk, hvor man samler indhold om artisten fra forskellige sociale medier og streamingtjenester.

Samtidig er det meningen, at der skal komme indhold fra de enkelte artister, som er unikt og at platformen dermed vil blive så attraktiv forbrugerne, at de vil bruge musik.dk som den foretrukne platform.

Lau Højen, der er forsanger i Carpark North, er positiv over for den nye marketingkanal og fortæller til avisen, at musik.dk styrker markedsføringen af bandet samtidig med at bandet nemmere kan vide, hvad fans søger.

Også virksomheder, der samarbejder med artister, vil få en fordel af den nye portal, mener Lasse Lindholm, der er kommunikationschef hos musikbrancheorganisationen IFPI. Han siger til avisen:

”Det bliver sværere og sværere at kommunikere med unge målgrupper og nå dem. Virksomhederne bliver nødt til at involvere sig i de unges hverdag, hvis de vil nå dem. Det kan være som medafsender på nogle oplevelser til unge mennesker, der dyrker deres passion, samtidig med at virksomheden kommer i dialog med målgruppen.”

Universal Music forventer at få 200.000 følgere inden årets udgang fordelt på 75.000 brugere.

Børsen, p. 14-15.