Usædvanlig opgave gav ny kunde

Peter Engholm
25@mail.dk

Horsens-bureauet Super ego fik en messestand at kommunikere fibergips. Det lykkedes i en grad, at producenten, Fermacell, har skiftet bureau.

Tysk-ejede Fermacell, der har 100 fabrikker i 20 lande, har skiftet bureau i Danmark. Fra aarhusianske Simpatico til horsensianske Super ego. Det nye samarbejde omfatter Fermacells kreative budget samt eksekvering af kampagner m.m.

Så langt, så godt … så mangler vi bare at vide, hvad Fermacell er. Markedsleder på fibergips til byggeindustrien, såmænd. Og hvis man så håndboldherrernes optaktskampe til EM på tv, så var Fermacell i gulvhøjde, reklamemæssigt.

Nu løber Super ego videre med stafetten:

”Vi kom ind fra sidelinjen. Fermacell havde en messestand, som vi fik til opgave at bruge at udnytte som kommunikationskanal – altså fortælle om Fermacell og produktet,” siger Anders Juel, direktør i Super ego.

Bureauet løste (eksamens)opgaven, som nu udløser et BtB-budget, som Anders Juel ikke ønsker at sætte tal på – men gerne bogstaver: ”Pænt stort”

”Fermacell er ikke bare fibergips, det er ensbetydende med fibergips. Det er et sindssygt godt produkt – hvad man jo ikke kan sige om ethvert produkt. Der er en håndfuld rigtig stærke USP’er, og det er dem, vi skal ud og påvirke målgruppen med,” siger Anders Juel.