Tysk-ejede Fermacell, der har 100 fabrikker i 20 lande, har skiftet bureau i Danmark. Fra aarhusianske Simpatico til horsensianske Super ego. Det nye samarbejde omfatter Fermacells kreative budget samt eksekvering af kampagner m.m.
Så langt, så godt … så mangler vi bare at vide, hvad Fermacell er. Markedsleder på fibergips til byggeindustrien, såmænd. Og hvis man så håndboldherrernes optaktskampe til EM på tv, så var Fermacell i gulvhøjde, reklamemæssigt.
Nu løber Super ego videre med stafetten:
”Vi kom ind fra sidelinjen. Fermacell havde en messestand, som vi fik til opgave at bruge at udnytte som kommunikationskanal – altså fortælle om Fermacell og produktet,” siger Anders Juel, direktør i Super ego.
Bureauet løste (eksamens)opgaven, som nu udløser et BtB-budget, som Anders Juel ikke ønsker at sætte tal på – men gerne bogstaver: ”Pænt stort”
”Fermacell er ikke bare fibergips, det er ensbetydende med fibergips. Det er et sindssygt godt produkt – hvad man jo ikke kan sige om ethvert produkt. Der er en håndfuld rigtig stærke USP’er, og det er dem, vi skal ud og påvirke målgruppen med,” siger Anders Juel.