Usædvanligt afsæt: EU-domme hyldet i ny kampagne

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Ægteskab Uden Grænser lancerer op til valget en kampagne om familiesammenføring for dansk-internationale par med børn, der er danske statsborgere. Kampagnen er finansieret af en investor og iværksætter. Se filmen her, der er produceret af Holy Ravioli.

Fredag den 14. oktober ændrede Danmark praksis på udlændingeområdet, så dansk-internationale par med børn, der er danske statsborgere, nu er beskyttet i deres ret til at bosætte sig og udøve familieliv i Danmark.

Den ændrede praksis skyldes familiesammenføringsdomme på EU-niveau, som Danmark nu retter ind efter. Det skriver Ægteskab Uden Grænser i en pressemeddelelse.

Foreningen går ud med en kampagne i dag, og som kører op til valget. Formålet er at skabe opmærksomhed om den nye praksisændring.

Holy Ravioli har produceret kampagnefilme, Liberate har stået for det kreative indhold, og kampagnen er lavet med økonomisk støtte fra investor og iværksætter David Heinemeier Hansson.

Kampagnen bliver synlig på SoMe, digitale skærme i 12 indkøbscentre på tværs af Danmark og den 26. oktober, er der et digitalt og fysisk indstik i Jyllands-Posten. Desuden vil man i uge 44 være synlige på en facade på en central plads i København, som man endnu ikke vil melde ud.

Se filmen her: