Utraditionel markedsføring af tæpper

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Modeller i tøj lavet af gulvtæpper er markedsføringsredskabet for Egetæppers satsning i USA.

20 modeller, der vandrer hen ad catwalk’en iført tøj lavet af gulvtæpper skal markedsføre Egetæpper. Og det er ikke en hvilken som helst catwalk, men den på New York Fashion Week. Formålet er at understøtte et salgsfremstød for Egetæpper i USA.

Det skriver Børsen.

”Det er en brandingøvelse,” siger adm.dir. Svend Aage Færch Nielsen til avisen og fortsætter:

”Vi gør det på denne måde, fordi vi er nødt til at gøre det anderledes, end man ellers gør i tæppebranchen. Verdens fem største tæppeproducenter er amerikanske og nogle af de konkurrenter, vi skal op imod i USA, laver på en uge lige så mange kvadratmeter tæppe, som vi gør på et helt år. Så vi skal skille os ud.”

Egetæpper markedsfører sig som et high end brand, der satser på de designorienterede i interiørbranchen.

Tøjet som modellerne bærer kommer ikke til salg, men vil efterfølgende blive brugt som udstilling i Egetæppers nye showroom på Long Island.

Børsen, p. 10-11.