Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Bog udsendes i hele Skandinavien til over 200.000 virksomheder. Forventningen er en omsætningsfremgang på i alt 20-25 mio. kr.

Det giver god mening, at et trykkeri trykker og udsender nogle bøger for at vise, hvad de kan. Show it, dont tell it, som man siger.

Og det er så lige, hvad Lasertryk gør, når trykkeriet i de næste par uger sender 230.000 bøger afsted til potentielle og nuværende kunder i Danmark, Norge og Sverige.

Hver bog er indgraveret med modtagerens navn på forsiden og fortæller om Lasertryks produkter.

Kampagnen kommer til at koste 4,5 mio. kroner og forventningerne til kampagnen er en mer-omsætning både på den korte og lange bane samt tilgang af nye kunder.

”Vores kortsigtede forventning til kampagnen er en meromsætning i kampagne-perioden på ca. 10 mio. kr. Inden for 2 måneder fra udsendelsen forventer vi at få 2-3.000 nye kunder som en direkte følge af udsendelsen og vi forventer så, at disse samlet vil løfte vores årlige omsætning med 10-15 mio. kr. fremadrettet”, siger den ene af stifterne, Esben Mols Kabell, til Bureaubiz.

Sidste år brugte Lasertryk et lignende beløb på en kampagne, hvor man udsendte direct mails og avisindstik i en størrelsesorden af 1,2 mio. styk i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland og England.

Lasertryk, der blev stiftet i 1999 af Anders Grønborg og Esben Mols Kabell, har de seneste år foretaget flere opkøb og haft stor vækst i omsætningen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club