Vækstbureau henter ny kreativ direktør fra Vice

Peter Engholm
25@mail.dk

Revolt, der er aktuel med både awards og telekampagne, har oprettet en stilling som kreativ direktør, og hos Vice hentet Benjamin Bang til posten.

I fredags vandt Revolt guld ved Danish Digital Awards, og i går lancerede teleselskabet Plenti sig selv med en kampagne skabt sammen med Revolt.

At bureauet har fart på, skyldes ikke kun betegnelsen Gazelle fra Børsen, men også at man har oprettet en stilling som kreativ direktør.

Benjamin Bang er fra den 1. marts manden på posten. Han kommer fra Vice, hvor han som Associate Creative Director sad med det kreative ansvar for bl.a. Coca­-Cola i Europa og Rynkebys brand God Morgon i Norden.

Opholdet hos Vice nåede at vare et års tid, idet han sidste forår tiltrådte fra Konstellation. Her var Benjamin Bang fra 2013-2015.

På relativ kort tid har han høstet en pæn portion awards i ind- og udland og indgået i bl.a. konceptudvikling af Lottos kommunikation og digitale innovationsprojekter hos Konstellation.

Om ansættelsen af Benjamin Bang siger Revolts adm. direktør, Anders Pajor:

”Vi styrker i øjeblikket vores strategiske og kreative niveau i arbejdet med både danske og internationale kunder, hvilket gør Benjamin oplagt for Revolt. Han har alsidig erfaring fra både traditionelle og digitale bureauer på internationale projekter og er kreativ som bare fanden, men han har samtidig en solid forretningsforståelse og no­-nonsense tilgang til projekterne.”

Benjamin Bang får det overordnede kreative ansvar på bureauet og siger om jobbet:

”Jeg har været så heldig at indgå i mange forskellige typer af bureakulturer og ­-kratier, hvorfra jeg forsøger at tage det bedste med til Revolt. Jeg trives bedst i agile strukturer med mennesker, der er eksperter, beslutningstagere og good guys. Det handler om god stemning og endnu bedre løsninger, hvilket gør Revolt supersexet i mine øjne.”