Værs’go: &Co’s bud på følelsesladet BtB

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Telenor og selskabets nye bureau på erhverv falder ikke for fristelsen til at remse egne fortræffeligheder op, men dramatiserer i stedet en positiv følelse, alle erhvervsfolk kender.

I sidste uge kunne Bureaubiz berette, at Telenor havde valgt &Co som bureau til sit erhvervsbudget – efter en proces, hvor flere bureauer deltog.

At selve valget fandt sted for noget tid siden, understreges af, at resultatet af samarbejdet mellem &Co og Telenor netop er lanceret i form af kampagnen Ren Mobil.

Kampagnen rummer elementer af klassisk BtB-markedsføring, men også en noget anderledes film, der kan ses forneden.

”Der er ikke noget nyt i at gå på tv med en erhvervskampagne, men typisk fortæller man indefra og ud. Og det bliver hurtigt en opremsning af egne fortræffeligheder – og så lige yderligere 10 fortræffeligheder – ledsaget af en mand i habit, der går rundt med en bærbar og mobil,” siger Mikael Jørgensen, adm. direktør i &Co.

Han tilføjer:

”Vi har i stedet valgt at dramatisere den indsigt, der driver forretningen – den følelse, som alle forretningsfolk kender, og som giver gåsehud: Glæden ved at have fået en ny kunde.”

 Det er følelsesladet BtB … 

 ”Og det er følelser, der styrer vores tanker – ikke omvendt. Vi iscenesætter en velkendt følelse, og gør det dermed involverende og relevant. Alle de store annoncører ved, bl.a. fra deres mediabureau, hvad en TRP koster. Men de kender ikke værdien af den – og det er dén værdi, vi optimerer,” siger Mikael Jørgensen.