Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
Skuespillerne Paul Rudd og Seth Rogen i Super Bowl-reklame for Lay's

Én af verdens største reklamebegivenheder løb af stablen søndag nat, da vinderen af Super Bowl skulle findes. Igen i år glimrede et brand som Coca-Cola ved sit fravær, mens andre brands bød ind med adskillige reklamer i løbet af natten. Se alle reklamerne her.

7 millioner dollars. Det var angiveligt prisen for 30 sekunders opmærksomhed på skærmen under nattens Super Bowl. 

Det er den hidtil højeste pris, men  reklameblokken blev som sædvanlig fyldt ud alligevel. For mens hovedbegivenheden er selve kampen, der i år betød en sejr til Los Angeles Rams over Cincinnati Bengals, så tiltrækker reklamerne også stor opmærksomhed. 

Flere brands har i år valgt at hive store stjerner ind i reklamerne. Arnold Scwarzenegger, Paul Rudd, Dolly Parton, Miley Cyrus, Paul Rudd og Willie Nelson er bare et par af navnene, der dukkede op i reklameblokken. 

Andre valgte helt at droppe det store, dyre cast, og i stedet kombinere noget så simpelt som en pauseskærm med en QR-kode. Sidstnævnte viste sig så effektivt, at brandets app crashede.

Se alle nattens reklamer her.

T-Mobile – 5G 

T-Mobile – Miley Cyrus Sings a Song for 5G Phones

T-Mobile – Zach Braff and Donald Faison Sing a Duet for Home Internet

Toyota

Toyota Tundra – The Joneses

Amazon Prime Video – The Rings of Power teaser

 

Greenlight – I’ll Take It

Sam’s Club – VIP with Kevin Hart

QuickBooks – Duality Duets 

Hellmann’s – Mayo Tackles Food Waste

Taco Bell – The Grande Escape

Nissan – Thrill Driver

Booking.com – Idris Elba Says Things

Irish Spring – Welcome to Irish Spring

Vroom – Flake the Musical

Cutwater Spirits – Here’s to the Lazy Ones

Amazon – Mind Reader

Pringles – Stuck In

Lay’s – Golden Memories

Planet Fitness – What’s Gotten into Lindsay

Google – If you love me

Verizon – Goodbye Cable

ClickUp – Declaration

Tonal – Strength Made Me

Wallbox – Can Seth embrace electricity again?

Turkish Airlines – Pangea

Gillette – GilletteLabs with Exfoliating Bar

FTX – Don’t miss out

Uber – Don’t Eats

Monday.com – Work Without Limits

Planters – Feed the Debate

Rocket Homes and Rocket Mortgage – Dream House

Caesars Sportsbook’s – Sit Down Dinner

WeatherTech – Special Ops

Chevrolet – New Generation

Michelob ULTRA – Welcome to Superior Bowl

Michelob – Part Two – Caddy

Meta – Old Friends, New Fun

Doritos – Push It

Carvana – Oversharing Mom

Expedia – Stuff

Polestar – No compromises

Avocados From Mexico – Tailgating

BMW – Zeus & Hera

 

eToro – Flying Your Way

Kia – Robot Dog

Sketchers – On the Road 

Sketchers – Legalize

Netflix – Movive Preview and The Adam Project

Disney – Doctor Strange in the Multivers of Madness

Cue Health – Meet Cue

Coinbase – QR Code

E-Trade – Off The Grid

DraftKings – Fortune: Life’s a Gamble

General Motors – Dr. Evi-l

Bud Light NEXT – Zero in the Way of Possibility

Bud Light Seltzer – Land of Loud Flavors

Budweiser – A Clydesdale’s Journey

Rakuten – High Stakes

Squarespace: ‘Sally’s Seashells  – Everything to shell everything’

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club