Af Peter Engholm 25@mail.dk

Juryen i Danish Internet Award skal have ny formand. Den afgående formand lægger op til en åben valgkamp mellem tre foreslåede kandidater.

Danish Internet Award (DIA) skal om kort vælge ny juryformand, efter at Kim Jong Andersen i sidste uge takkede af efter tre år – og tre juryprocesser og ditto awardshows.

Den afgående formand bragte – i forbindelse med sit annoncerede farvel – tre personlige kandidater i spil. Og bliver næste skridt taget: At få fyret op under en valgkampagne.

De tre personer, der er bragt i spil – og som har taget imod kandidaturet – er:

  • Thomas Pries, kreativ dir. og partner i Konstellation
  • Pelle Martin, stifter og kreativ dir. i Spring/Summer
  • Jacob Mouritzen, Head of Social hos Mindshare

Nu opfordrer Kim Jong Andersen dem og – ikke uvæsentligt – deres støtter til at argumentere for sagen. På Facebook skriver Kim Jong Andersen:

”Flere har spurgt mig, om man kan ”stemme” på en kandidat. Der er ingen formel afstemning, men jeg vil i næste uge holde tæt øje med tilkendegivelserne i forhold til de tre kandidater, så jeg får en fornemmelse af opbakningen. De har alle tre opslået deres kandidatur på deres respektive Facebook-sider og jeg vil derfor anbefale støtterne til at fortælle i opslaget, hvorfor de synes, det skal være netop deres kandidat, som jeg skal give min anbefaling den 1. september.”

Han forklarer ideen med en valgkamp således:

”Det er en demokratiseringsproces – og den slags skal tages gelinde og i nogle faser. Nu har jeg så taget hul på at gøre DIA mere transparant og folkelig. Det bliver en slags primærvalg.”

Hans anbefaling skal gives til Danske Medier, der sammen med Huset Markedsføring arrangerer DIA. Hos Danske Medier siger aktivitetschef Morten Kamper:

”Kim Jong Andersen er en passioneret person, der har ydet en stor indsats for DIA. Han har skabt opmærksomhed om prisen, og det gør han lige til det sidste. Det er Danske Medier og Huset Markedsføring, der sammen beslutter, hvem den næste juryformand i DIA bliver. Det er ikke en proces, der lægger op til offentlig afstemning. Men det er helt sikkert tre kompente personer, som Kim Jong Andersen har foreslået, og vi vil tage en snak med dem.”

Kommentarer

  1. Det lyder virkelig som om, Danske Medier og Markedsføring er helt pjattede med den måde, Kim Jong “yder en stor indsats” på “lige til det sidste”. Magen til tågehorn. Stakkels kandidater.

  2. Kære Anders.

    Tågehornet hér! Mange tak for dit yderst venlige og konstruktive input. Du lyder til at være en ualmindelig rar og tænksom gut.

    Kh
    Kim Jong

    PS: jeg har talt med kandidaterne. De er i god form og mener, de nok skal klare sig igennem uden men, men jeg er sikker på, de sætter pris på din omsorg.

    PSPS: Arrangørerne er ganske rigtigt helt pjattede med min indsats. Virkelig.

  3. Det lyder da bestemt som om Kim Jong Andersen endnu engang yder en kæmpestor indsats for at skabe opmærksomhed om…Kim Jong Andersen.

  4. Det eneste, der er mindre end skoene i denne branche, er bollerne. Endnu engang gemmer et par visne kujoner sig bag (lidet opfindsomme) anonyme profiler, mens de skyder på en – helt faktuelt – hårdtarbejde person, der – igen, helt konkret – har skabt en helvedes masse værdi for DIA.

    Gro nogle sten, drenge, og stil op med navns nævnelse. Hvis der skal deles svinere ud, så gør det i det mindste som mænd og ikke som små, fornærmede tøser. Det er for pinligt.

  5. Kære Carsten J.

    Mange tak for opmærksomheden. Den er værdsat! Du får det endda næsten til at lyde som en kvalifikation. Måske er der endda annoncører, der tænker, at hvis man skal gøre opmærksom på dem, kunne det ligefrem være en fordel, om man havde bevist, man kunne opmærksom på sig selv.

    Med opmærksom hilsen
    Kim Jong Andersen

  6. Kim, du gør en super indsats … OGSÅ for brandet Kim J. Andersen

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club