Vandt en amerikansk pris – og tabte kunden

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

RelationshusetGekko brillerede med en sølvmedalje ved Echo Awards for en ATP-kampagne. Men ATP er ikke mere kunde hos dialogbureauet.

En af to danske sølvmedaljer ved Echo Awards, der blev uddelt i sidste uge på DMA-konferencen i San Diego, giver berettiget stolthed hos RelationshusetGekko.

Sølvmedaljen kom for arbejde for ATP.

Til gengæld må bureauet lide den tort, at ATP ikke mere er på kundelisten – i hvert fald ikke i dialog-bureauet.

ATP bruger stadig et datterselskab, der står kodning og teknik.

Marketingmanager Anders Schmidt Hansen karakteriserer ophøret af samarbejdet på dialog-opgaver som helt udramatisk.

“Vi har en fast kampagne-partner i form af Advance. Herudover har vi en række aktiviteter inden for f.eks. event og dialog, og her skifter vi mellem forskellige leverandører alt afhængig af opgavens karakter, og hvilke kompetencer, der er brug for”, siger Anders Schmidt Hansen og fortsætter:

“RelationshusetGekko har hjulpet os dels med den kampagne, der vandt sølv og dels med nogle andre projekter. Men nu har vores fokus flyttet sig, og derfor er samarbejdet ophørt. Det ligger helt i forlængelse af vores praksis omkring bureausamarbejder”.