Vandt støvsugerkunde efter syv måneder

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

To små pr-bureauer har sammen vundet engelsk kunde efter flere bureaurunder.

For PR-bureauerne Cato Kommunikation og Lange PR er det ikke almindeligt at bruge syv måneder på at vinde en kunde, men det gør ikke glæden mindre hos Hanne Hyldborg og Jacob Lange, der står bag de to bureauer.

Den vundne kunde er engelske Dyson, der producerer avancerede poseløse støvsugere, håndtørrere, luftfugtere og ventilatorer. Virksomheden har 4.000 medarbejdere.

Årsagen til, at det blev konstellationen Cato/Lange PR, der løb med kunden efter flere bureaurunder, blev ifølge en pressemeddelelse ”en dyb forståelse af det danske medielandskab, årelang erfaring med PR og en dyb analytisk tilgang”.

Det er ikke lykkedes at få oplyst, hvilke bureauer, Cato/Lange PR har været oppe imod.

I første omgang skal Cato/Lange PR udføre PR i Danmark, men skal via sit netværk efterfølgende i gang i de nordiske lande.